Regnvandstilslutning til skelbrønd

Skal have sluttet en kloakledning med regnvand fra en sandfangsbrønd til min almindelige kloakledning.

Vi har ikke separeret kloak og der er givet tilladelse fra kommunen og jeg laver ikke tilslutningen selv. Skal bare grave ud til den.

Desværre går den almindelige kloakledning ned gennem min indkørsel i 2,5 meters dybde. Så det bliver lidt af et gravearbejde at komme ned til den.

I stedet vil tænker jeg på at trække regnvandsledningen ned igennem indkørslen i 75 cm's dybde og slutte den direkte til skelbrønden. Indkørslen skal alligevel graves op.

Spørgsmål: Skal jeg grave helt ned til bunden af skelbrønden og så regnvandsledningen kan sluttes til der, eller kan man lave en påboring i 75 cm dybde og lade vandet plaske ned i brønden i stedet - evt med et rør inde i skelbrønden der fører regnvandet ned til bunden af brønden?

Det vil spare en masse gravearbejde, hvis det er muligt.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er klart bedst at lave en indvendig nedføring i brønden, dog skal du sandsynligvis have tilladelse til det, da skelbrønde jo er ejet af dit spildevandsselskab. En plasker vil med tiden ødelægge banketterne i brønden, så det er ikke nogen super god løsning.
Kontakt spildevandsselskabet og forhør dig om hvad du må.

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis