Miele softtronic 3923

Jeg har en vaskemaskine Miele Softtronic 3923.
Som jeg ellers er glad for.
Jeg har dog et problem med at den. Typisk på uld-programmet tømmer den ikke alt vand ud ved afsluttet vask (så uldtøjet efterlades soppende i vand).
Er der nogen der har et forslag til afhjælpning eller viden om, hvad der er galt?

Jeg har naturligvis haft åbnet flere gange ind til trevle-sien, men der er intet tilstoppet.

Venlig hilsen
P3923  
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Det er ikke sikkert, det er en fejl. Når ulvasken er færdig, så vælg programmet centrifugering/pumpe og centrifuger ved 600 Omdr. Uldprogrammet er specielt.

fase
Tak for det hurtige svar S. Fabrin
Jeg har også måttet bruge den manuelle metode efter en vask for at få maskinen til at tømme sig.

Men maskinen har gennem en årrække fungeret fint også med korrekt forløb på uld-vaskeprogrammet.
Så problemet er opstået i løbet af de seneste måneder.
Jeg ved ikke, hvordan maskinen 'finder ud af' eksekveringen af uldprogrammet og hvorfor den ikke pumper det sidste hold skyllevand ud.
Min amatør-tanke var om der sidder en sensor et sted, der skulle reagere på vandmængden i tromlen - og som måtte være blevet defekt.
Men det kan selvfølgelig være noget helt andet, der får uldprogrammet til at afslutte ukorrekt.

Jeg har oplevet lignende problematik i min Siemens iDos maskine, og det er typisk når der er "en uheldig mængde" i tromlen, så når den starter centrifugerings processen, så begynder maskinen at ryste for meget/trumlen er for meget ude af ballance, og når den har forsøgt 3 gange, dropper den at centrifugere, resulterende i den mængde vand der er i tøjet, ligger sig i bunden af tromlen, og giver en opfattelsen af at der er noget galt (hvilket der i princippet også er).

Nogle gange kan det hjælpe, hvis man får stillet sin maskine op i fuldt vatter igen, andre gange er det pga. der er sprunget en fjeder eller flere i trumle ophænget, så den ikke kan kompensere så godt for ubalance i indholdet i tromlen.

 

Det Steensen beskriver har jeg også oplevet, så vidt jeg husker var det pga. at mængden af tøj var for lille så den kunne ikke får fordelt tøjet godt nok!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis