Hvordan virker denne plæneklipper

Hejsa.
Jeg har fået en gammel Ginge plæneklipper. Vedhæfter billede af den. Den har dog et lidt andet system ved håndtaget, til at styre den selvkørende del og selve motoren (klingen). Det er i hvert fald ikke noget jeg har set før.
Jeg kan ikke lige regne ud hvordan det virker.
Er der nogen der har sådan en maskine, eller endnu bedre en manual. Kan simpelthen ikke finde en manual ude på det store internet.
Synes ikke rigtigt at det virker logisk det der står, kontra hvad der sker når jeg forsøger at starte den.
Så hjælp gerne en mand i tvivl ;)

På forhånd tak

PS: Kan godt se at den "orange" knap skal være drejet.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har haft en nogenlunde lig denne.
Tøm tank og hæld ny bensin på. Ny tændrør.  samt eventuel skrue det lille kar af karburator. og tømme den.
Der kan være kondensvand i bensin. 
Den brede bøjle ( som du har fingeren på) skal holdes imod håndtag når motoren skal starte / køre.
Den gule sikkerheds nøgle skal stå i 1
Så skal du trykke 5 - 8 gange på den bold der sidder på karburator.
Gasknap skal stå i Choke eller fuld gas.
Ryk i snoren.
Når dyret er i gang trækkes gashåndtag væk fra choke
Bøjlen bag Håndtag føres imod håndtag for at aktivere fremtræk.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej. det fungerer ved at du trækker i snoren , når du gør det trækker du en fjeder op , skal nok have en 6-7 gange du kan nemt mærke når den er der. så bleader du den også 6-7 gange, så holder du bøjlen nede og trygger frem på håndtaget så springer den i gang. når du er færdig slipper du bare håndtaget så drager den en fjeder op så er den klar til næste gang.    Har haft min i 18 år men den er også træt nu, men fungerer.

 

Ok ja da det var den med fjeder selvstarter. Det havde jeg lige glemt. Når du rykker i startsnor, for at trække fjeder op behøver du ikke at holde metalbøjle tilbage. Og næste gang er det bare de tryk på bold ved karburator, og så starter da fjeder trækker op selv med en underlig lyd når motor går i stå. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis