Ople Corsa 1,2 model 2007 - ny fælg og sommerdæk

Hej derude   
Nu er jeg lige nået til et spørgsmål om ny fælg til vores Corsa:
Jeg har "kun" 3 fælge med gamle sommerdæk på opbevaret på et væksted.

Jeg skal have købt en ny stålfælg og 4 nye sommerdæk - har flere gange handlet i tyskland eks. på https://alledaek365.dk/

Nu har jeg ikke de gamle dæk og fælge hos mig for lige at se hvordan fælgen ser ud og jeg ved heller ikke eksakt målene på dækkene.

Men hvordan får jeg fat på den korrekte fælg med de rigtige mål for der er tilsyneladende flere typer til sådan en Corsa og hvordan med dækkene....for der kan forskellige bredder, profiler jo bruges.
Er det bedste ikke at få hentet de tre gamle fælge/dæk og så tage den derfra med bestilling - hvordan vil I gribe det an?
Mvh Torben
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du henter eller ser på de fælge med sommerdæk, hvilken størrelse fælg og dæk, det er. Ud fra det køber du dæk og en fælg. Hvordan har du i øvrigt båret dig ad med at miste en fælg med dæk, eller kørte du på tre hjul sidste sommer     ?

fase
S. Fabrin skrev den 13-04-2021 15:37:28

Du henter eller ser på de fælge med sommerdæk, hvilken størrelse fælg og dæk, det er. Ud fra det køber du dæk og en fælg. Hvordan har du i øvrigt båret dig ad med at miste en fælg med dæk, eller kørte du på tre hjul sidste sommer     ?

 Corsaen blev købt sidste år i december = vinterhjul var sat på og vi var ikke klart over, eller tænkte på, at der ikke var reservehjul med....derfor "mangler" vi nu en fælg  

Når man søger på dæk til bilen, så vises både 185 og 195 dæk størrelser. Betyder det så, at jeg kan vælge den størrelse jeg ønsker?....og hvad er fordelen/forskellen ved at vælge den ene størrelse fremfor den anden+ Der er måske også forskel på højde. 60 eller 65!?
Hvad (bør) afgøre valget?

Mvh Torben
Mht til “manglende hjul, kan du bare bytte hjul når du sæsonskifter. Hvis du vælger bredere dæk, end fabriksmonteret, skal du lidt ned i højde, ellers passer speedometer ikke mere. Kig instruktionsbogen, der står hvad den er født med. Du ændrer køreegenskaber med bredere/lavere dæk. Bilen bliver mere hård og kontant.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis