fastkørt indkøsel

Hejsa alle i gæve GDS'er.

jeg har en meget fastkørt indkøsel, med efterhånden et minimum af perle/ærtesten liggenede.

inden den bliver frisket lidt op, med nye sten, vil jeg gerne have den løsnet lidt, så jeg kan plane den lidt ud, grundet lidt huller, og når det regner meget, løber vandet indmod husset og ind på min terasse.

da den er meget sammenkørt og hård jord, tænker jeg enten af en leje en minigraver eller en stennedlægnins fræsser, til af løsne den lidt op. så den kan rettes lidt af, og foorhåbentlig begynde af suge lidt vand igen, når det regner.

måske skulle man få den grubbet som det mest optimale ?

nogle gode ider, til det mest optimale og alternativer. ?

på forhånd tak. :-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Synes da ikke du skal løsne "jorden" ´det er bedst bare at planere den, og så evt fylde op med stabilgrus, hvis der er store fordybninger, og så en god tur med en pladevibrator.

Du kan måske nøjes med stabilgrus, og undlade at planere det eksisterende, hvis der ikke er høje punkter.

Vi prøver igen, i morgen --
ville løsne jorden, grundet den ikke dræner så meget, og for af lave lidt fald væk fra hus og terrasse, kunne selvfølelig smide stabilgrus på, og lave lidt fald i det, så er problemet bare af min ene terrasse er plan med indkørslen så af "fylde" på der vil være lidt upraktisk.
At løsne en indkørsel er som at gå tilbage til nul. Man kan ikke have en indkørsel så løs at vandet kan trænge noget videre igennem.
En stenlægnings fræser er da det allerdårligste du kan bruge. Den lægger sten ned i bunden og sand/muld øverst. Det er lige modsat det som du gerne vil have i en god indkørsel.
Vil du rette op på det så lej en minigraver eller allerbedst lej en rendegraver med mand 1 - 2 timer. Så er den skrabet af med fald ud til siden og klar til stabil grus. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det ender nok med en minigraver til at skrabe det øverste lag af,  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis