maling af fiberjolle

Hej. Har købt en meginjolle der på et tidspunkt er frisket op med 1 komponent maling af en art. efterfølgende har den i årevis ligget ved et bolværk i kbh. og det er den IKKE blevet kønnere af. Hvordan kan man rense den 1 komponente maing af så man efterfølgende kan male med 2 komponent maling, eller skal jeg bare erkende at fra nu af er det 1 komponentmaling?
Hilsen Jørgen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når den 1 komponent maling er så gammel, burde du kunne slibe det af uden problemer, jeg ville give det et forsøg, for det er da langt den bedste løsning med 2 komponent maling.


Vi prøver igen, i morgen --
Takker for svaret.
Problemet er også at gelcoaten er rød og den en komponente maling er stort set samme farve. Skal jeg slibe helt ned til fiberen for at være sikker på der ikke er mere oliemaling, da det vel ellers bobler op. Hvad med malingsfjerner? er det en mulighed?
Du skal helst undgå at slibe ind til fiberen, kan godt se det ikke er nemt når det hele har samme farve, det var en god ide at prøve med malingsfjerner.
Men ellers skal du jo bruge 1 komponent maling, hvis du ikke vil ud i et alt for stort arbejde.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også