Opmuring efter hæveskydedør

Hej Alle,
Vi har købt hus sidste år. Vi har i stuen og i køkkenalrum nogle hæve skydedøre på 3*2 meter. Vi vil gerne have fjernet den i stue og i stedet muret væggen op og sat en almindelig terrassedør i, for at få noget mere vægplads. Ydermuren er kalksandsten og indvendigt er gasbeton.
Inden vi går i gang med tilbud osv. ville jeg høre om der er nogen af jer, der kan give et bud på hvad sådan noget ligger i rent prismæssigt, hvis det ligger langt over vores budget skyder vi det lige et par år. :)
Vi kommer fra Sønderjylland.   
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Nu er det her en "lav det selv side" og de fleste har allergi over for håndværker regninger  
Det er både tømmerarbejde ( dør ud og ny dør ind) og murerarbejde og til sidst måske malerarbejde.
Så ialt 10 arbejdsdage vil der nok gå. Og det betyder 50.000 kr. med moms. så skal der bruges materialer også. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Inden du fjerner for meget så skal du lige undersøge om du kan skaffe sten af samme type med nogenlunde samme patina for dem har din murer ikke liggende.

Kalksandsten er ikke blevet produceret i DK i mange år og der begrænset import fra en mindre produktion i Tyskland = de koster spidsen og er kridhvide.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej BOFH,

Lige umiddelbart ved jeg ingenting om mureropgaver eller mursten - men jeg fandt dette http://gamlemursten.dk/produkter/kalksandsten/ samt nogle på dba m.v. Det er et 70 hus med kalksandsten, så vi får nok ikke nogle der ligner eksakt det vi har nu - men det må vi leve med. Da det er vores første hus, har jeg bare ingen fornemmelse af hvad sådan noget koster.
/Mikkel
Der skal bruges ca. 4m2 mursten a' 65 stk./m2 . De giver 260x17,5 = 4550 kr. til sten udv. Dertil kommer bagmur i gabeton. En murer skal vel have en erkendtlighed for sit arbejde en 6000 - 8000/ dag. Hvis du ikke selv maler, kommer det også til. Når du nu får lavet om og muret en mur, så få lige lavet et par stikkontakter og måske dåser til antenne og netværk.

fase
e steder jeg kender som har Brugte mursten:
genbyg i kbh.
Æ fluesmækker i Skave ( bare søg på det) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også