Male betongulv i værksted?

Hej

Jeg ved der er utrolig mange tråde om netop dette emne, men det er nok også derfor jeg bliver mere og mere forvirret...Jeg vil have malet gulvet i mit lille værksted/hobbyrum (omkring 20km2), og det er ikke et sted hvor der kommet et overrend af mennesker eller biler. Men hvad skal jeg lige vælge?

Jeg har først tænkt epoxy, men hvilken, og hvorfra? Jeg har været på Flugger, og Beck og Jørgensen, men synes godt nok 1100kr for et bøtte epoxy-maling er dyrt! Jeg har kigget på Harald Nyborg som har en til 500kr, er det en okay løsning?

Gulvet er støbt i flydebeton, skal selvfølgelig gøres godt rent og støvsuges. Der er lidt luftbobler rundt omkring, har det noget at sige i forhold til epoxy?

Mvh Lasse
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg malede en gang en betontrappe med en billig alkyd gulvmaling (Jem og fix?). Det holdt virkeligt godt og er let at bruge - det tog dog godt nok fire dage at tørre mod de 24 timer der stod på bøtten.
Hvis du bruger to komponent epoxy, så brug for gud skyld en ordentlig røremaskine og overhold røretiden. 

Mvh Troels
Jeg skal selv male mit garage/værkstedsgulv snart og vil bruge epoxy. Har ikke prøvet det før, men synes det ser flot ud - og det er praktisk i et værksted/arbejdsrum

Husk at vi har en sponsor-aftale med Malgodt.dk og derigennem får rabat på alt hos dem, herunder bl.a. på deres epoxy gulvmaling. De har en 6 kg spand (=30 m2) for 675 kr minus vores LDS-rabat.

Find rabatten her: https://www.lav-det-selv.dk/firma/f/malgodt


Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jo, det er den. Jeg har dog ikke selv erfaringer med det konkrete produktet. Det er dog generelt rigtig gode produkter som Malgodt forhandler og jeg synes, at de den maling og træbeskyttelse jeg har købt hos dem igennem tiden er rigtig god kvalitet.

En anden mulighed er: https://www.malgodt.dk/maling-producent/acrymatic-maling/acrymatic-aqua-pox-indendors-epoxymaling
Den kan tones i alle farver, modsat den anden. Desværre er størrelsen (en 4 kg spand) ikke helt optimal til dit projekt og så bliver det ret dyrt fordi én spand ikke er nok.

Mvh. AllanE
Husk at dit betongulv skal have slebet overfladen af, da det øverste lag i flydebetonen er noget svag. Det er det vandet flyder op og lægger sig som en tynd vælling, og det flager let af, specielt når det bliver malet over.

Så på med en gulvsliber, og vær grundig med at prime gulvet, og lad det tørre efter forskrifterne.

Biltema har også en epoxyløsning til gulv. 

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skal gulvet primes?? 

Mvh Lasse
LasseTB skrev den 13-04-2021 15:48:33

Skal gulvet primes?? 

 Nej, gulvet skal ikke primes før maling med epoxymaling. Malingen skal jo gerne vedhæfte til betongulvet og ikke blot lægge sig ovenpå den film som primeren danner!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Vi har lige spartlet og malet vores gulv i kælderen. Resultatet blev overraskende godt. Vi brugte selvnivellerende spartelmasse oven på eksisterende klinkegulv. Bemærk at gulvspartelmassen skal være egnet til epoxymaling,

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Præcis, jeg havde nemlig også forstået at det ikke skulle primes, når det er nyt betongulv. Tak! 

Mvh Lasse
Wezio

Wauw det ser dæleme godt ud! 👍

Mvh Lasse
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også