Hvor tilslutter jeg lysekrone

Hej.
Hvordan tilslutter jeg disse ledninger til en lampeledning?
Håber st nogen kan hjælpe

De skulle gerne tilsluttes til en lampeledning via en samlemuffe og så til et stik jeg kan sætte ind i loftudtaget. 😊🙏🏻
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bruger 2 samlemuffer. Afisolerer den nye stump lampeledning og samler den blå med blå og den brune med brun. Den nye lampeledning bindes omkring krogen og baldakin hæves op, og fastgøres med den skrue der sikekrt sidder i bunden. Så er samlingen gemt inde i baldakin.
Den anden ende monteres i lampeudtag / ampestik

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
De to sorte fra lampen forbindes til brun og blå til blå. Den gulgrønne afslutter du med en muffe og lader den ligge i baldakinen, hvis er ikke en jordledning i tilslutningsstedet.

fase
Det tyder på at du både har sort og brun fra lysekrone. Det kunne jeg ikke se på billedet.
Så skal du have stadig have blå til blå Men sort og brun fra lysekrone samler du i en muffe sammen med brun i lampeledning.
Jeg vil tro at en del af lysekronens fatninger tænder på den sorte og den anden del på den brune, så når de er sammen lyser det hele.
Vil du gerne tænde dem ad 2gange så kræver det at der er krone tænding (dobbelt) ved din lampeudtag (du skriver stik, er det tilfældet kan der ikke være kronetænding.) Og så skal du have en 3 / 4 leder lampeledning hvor du IKKE bruger den gul/grønne til tænding.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis