Revner i betongulv fra 2003

Vi har købt hus sidste år, som er sådan et skønt dårligt eksempel på gør-det-selv arbejde, men vi er lige så stille ved at rette op på det dårlige arbejde...

I dag har jeg fjernet nogle skabe i køkkenet og *gys* fundet disse revner. Jeg havde det på fornemmelsen fordi gulvet var ujævnt der, men inden jeg flipper ud, vil jeg lige høre fra nogle erfarne folk, om det er et problem?

Lidt info:
Det hvide hjørne til venstre er der hvor den oprindelige bygning gik før så der er altså tale om en "samling" mellem en tilbygning og en gammel del. MEN der blev gravet ud og lavet nyt terrændæk begge steder i forbindelse med tilbygningen, dvs i 2003. Den nye del har 160mm isolering på 100m sandpude og 100mm armeret beton m gulvvarme. Den gamle del har 200mm isolering på leca mm. og 80 mm beton.
Der er gulvvarme i begge dele, den ene kreds dækker på begge sider af revnen og det er nok det, jeg er mest bekymret for i forhold til skader: at det skubber sig så der kommer skader på pex rørene.
Vi bor på en skrånende grund i skoven dvs der er meget fugt og jeg kan godt være bange for, at de ikke har funderet tilbygningen ordentligt da den blev bygget.
Så. Hvad gør jeg?
Ringer til en byggesagkyndig inden jeg ringer til forsikringen? Eller lapper det sammen og sover fortsat roligt om natten?  

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville jeg ikke bekymre mig om, der vil  næsten altid være en  lille revne, mellem gammelt og nyt.


Vi prøver igen, i morgen --
 Okay, tak for svar, også når den er ca 5 cm dyb?
Ja, "skaden" er tit ligeså dyb som det lag, der er lagt på.

fase
S. Fabrin skrev den 12-04-2021 18:37:23

 Okay, tak for svar, også når den er ca 5 cm dyb?
Ja, "skaden" er tit ligeså dyb som det lag, der er lagt på.

 Og det er slet  ikke noget problem? Jeg vil ikke spilde penge på at få nogen til at kigge på det, men er nok også lidt nervøs for om det mon bliver værre? Der er laminatgulv nu, men vi vil gerne lægge fliser senere 🤔

Det er det man kalder almindelig og ubetydelig revne, også selv om den er lige så dyb som materialet. Og ved laminatgulv er der ikke noget at være nervøs for.
Når du skal lægge fliser skal du nok planlægge en fleksibel fuge over revnen. Der kan være risiko for at revnen også går ud i fliser. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
ev elmand skrev den 13-04-2021 17:11:30

Det er det man kalder almindelig og ubetydelig revne, også selv om den er lige så dyb som materialet. Og ved laminatgulv er der ikke noget at være nervøs for.
Når du skal lægge fliser skal du nok planlægge en fleksibel fuge over revnen. Der kan være risiko for at revnen også går ud i fliser. 

 Tak Erik, det var netop også det jeg var lidt nervøs for, jeg kan jo nok ikke være 100% sikker på om den er færdig med at bevæge sig lidt og det gider jeg ikke have op i fliserne :)

Selv om du fylder ud nu så holder det ikke på det. Men du kan prøve og så se senere, når du får lyt til fliser, om det har ændret sig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis