Maling flopper af

Jeg overtog mit hus for 3 år siden, hvor alt udendørs træværk, sålebænke og en pudset mur / stenmur var nymalet. Nu ser det sådan her ud:

Sålbænke
 

Træværk

Puset væg / sten?

Jeg har selvfølgelig taget billeder af der, hvor det ser grimmest ud, hvor man kan se, at malingen slipper. Men det ser generelt jævnt træls og slidt ud.

Jeg tænker at malingen på sålbænke og mur er nogenlunde til at pille af. Men det ser trods alt ud som om, det (stadig) hæfter de fleste steder på træværket, hvor det bare ser utrolig slidt ud de fleste steder.

Så mine spørgsmål er:
- Hvor meget skal af træværket, inden jeg maler igen? Er det nok at slibe en hurtig omgang hen over det hele og male ovenpå det, der stadig hænger ved?

- Hvilken type maling skal jeg bruge på sålbænke og muren?

- Kan man mon få en ejerskifte-forsikring til at dække den slags her? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har vist købt et hus, hvor man lige skyndte sig at male inden salg - formentligt vådt træ. Det ser helt vildt ud.

Når det hæfter så dårligt skal du passe på med at lægge ny maling ovenpå. Det forstærker blot problemet, hvis det er alkyd eller akrylbaseret maling du vil bruge. Du kan give en linoliemaling til træet. Det lader træet ånde. Men først og fremmest, få skrabet så meget af som muligt. Lad det tørre hen over sommeren. Giv gori 22 eller rå linolie og mal i september.
Du har ingen skade, så ejerskifte dækker ikke.  Jeg ville vælge en silikonemaling til det afrensede tegl og beton. 

Mvh Troels
Tak for super god info Troels 😊
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også