Hvilken beton i udsparingshul?

Jeg har støbt første lag betongulv i weekenden i vores nye bryggers.

Da der var nogle komplicererede områder med gulvvarmerør lavede jeg en udsparing omkring rørene. Endvidere har jeg lavet en udsparing omkring et kommende afløb. Disse udsparinger skal jeg nu have fyldt op.

Hvilken type beton skal jeg bruge, og er der nogle tricks til at få det til at fylde rundt om rørene? Er specielt nervøs med de små mellemrum imellem gulvvarmerørene, der kommer op til en varmefordeler og derfor står tæt.

Jeg har brugt 0-8mm blandet 1:5 (cement : støbemix) til gulvet. Der kommer et slidlag på om et par dage med 0-4mm blandet 1:3.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har et rør, der er et par mm større end de rør, der skal støbes ind, kan du flække et stykke på langs og lægger det om røret (det kan så galt gøres med et stykke kraftigt karton). Du behøver ikke støbe ud med beton, men bare fylde op med den blanding, du bruger til slidlag. så kan du lave det på en gang.

fase
Slidlags beton er bedst, så du undgår de lidt større sten.
Vil du gøre noget godt så laver du en meget svagere blanding lige omkring rørene. Der er der ikke nogen belastning og skulle det hugges op senere er det meget lettere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det blev slidlagsbeton og det fungerede fint. Har sluttet tæt om alle rørene. Tak for hjælpen :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis