Multipuds på skåvæg?

Vores førstesal er "tapetseret" med malet glasvæv og vi (fruen) vil gerne have glatte vægge. Store dele af væggene er skråvægge med loft til kip, hanebjælker på halvvejen: Der er om 4 meter til loftet i midten.

Jeg har i et par værelser spartlet væggen med sandspartel og filtet og malet, hvilket jo er et kæmpe arbejde. Men så kom jeg til at overveje om ikke man bare kan køre noget multipuds på, filtse med en svamp og så male det så slipper man jo for at slibe og sætte filt op(hvilket er et helvede i den højde). Men kan man bruge multipuds på skråvægge?
Eller har nogen andre forslag?

Vh Jakob
 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan også nøjes med at spartle filten ud.

Elektronikteknikeren
spr er nok om Fruen mener Filtset multipuds er glat nok :-) Når det er sagt så virker multipuds ret klæbrigt og jeg tror at det vil virke. Men at trække det på og derefter filtse i 4 meters højde - er det ikke også et hestearbejde.

Hvad med rullespartel, filt og maling, så skal du kun op i kip én gang når du sætter filten op, resten kan klares med en rulle på skaft
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja , jeg tror overfladen er fin nok med puds, det er nok mere at hun synes at glasvævet er lidt for 90er. Jeg tror jeg kommer til at kæmpe ustyrligt med med filten på de lange skråvægge, særligt i forbindelse med hanebjælkerne. Pudsen kan man jo tage lidt ad gangen, lægge en plade på hanebjælkerne og tage det øverste og så det nederste fra gulvet bagefter.
Så jeg tror at jeg vil give det en chance, medmindre nogen tænker at det er helt åndsvagt.
ok, nu ved jeg ikke om man kan male direkte på rullespartel, men jeg ville undersøge dén mulighed. Det er super let at rulle på og trække glat med en bred spartel. hurtigere og lettere end at filtse (og glattere tror jeg)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også