Ejerskifteforsikringmog badeværelse

Jeg er flyttet i "nyt" hus fra 60´erne. Tilstandsrapporten var stort set pletfri og en uvildig bygningskonsulent havde heller ikke meget at sætte en finger på.
Jeg har dog kort efter indflytning konstateret at der ikke er fald mod afløb i badeværelset. På det ene led hælder det en smule væk fra afløbet.
Badeværelset er renoveret i 2004 og selvom jeg ikke kan finde bekendtgørelser for hvornår div. regler om fald mod afløb træder i kraft, mistænker jeg det for at være udført ulovligt.
Samtidig kan jeg forstå at det kan være svært at få ejerskifteforsikringen til at dække.

Jeg vil høre om nogle herinde har erfaring med ejerskifteforsikring i en lign. sag og om nogen kan bekræfte at reglerne med fald var i kraft i 2004?
Tak på forhånd!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg har haft og har stadig ligende sag kørende.
Vi har et bagfald på nogle cm bagud fra gulvafløb. Dette resultere at der kan ligge omkring 30-40 L vand midt på gulvet.
Ejerskifteforsikringen, hvilken er danmarks dårligste dækker ikke.Under renoveringen af boligen konstaterede jeg at afløbet var utæt.
Dette dækkede husforskringen, og ved udskiftning skulel de banke 4 fliser op omkring afløbet.
De har ikke funget magen til og derfor dækker de nye fliser og afløb på gulvet. Det skal self. bankes op, rettes af så der er korrekt fald, vådrumsmembran, og filser på.
I denne omgang valgte vi ar renovere badet, så det er relativt billigt sluppet.

MVH
ZP
"Regler vedrørende udførelse af vådrum generelt fremgår af BR-95 og BR-S 98. Afsnit 7.4 i BR 95 og afsnit 4.6 i BR-S 98 har begge følgende ordlyd: ”Stk. 1. Baderum, wc-rum med gulvafløb og andre vådrum skal opfylde følgende krav:
H. I rum med gulvafløb skal gulvet i den vandbelastede del af rummet have fald mod afløbet.

MEN! En lunke i et badeværelsesgulv falder formentligt under mindstegrænsen i forhold til erstatningspligt. Det afgørende er IKKE om det er i overensstemmelse med gældende regler. Det afgørende er om fejlen har medført skade eller der er nærliggende risiko for skade - og det får du meget svært ved at hævde. Det er til gene - men det giver ingen øget risiko for skade på bygningen.

 Men hvis det er lavet dårligt, så få undersøgt om der er vandtæt overgang mellem gulv og afløb - HVIS ikke der er det, er der nærliggende risiko for skade - og hvis det ikke fremgår som en K3 er der erstatningspligt.


Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis