Mild skimmelsvamp på kældervæg

Hej LDS'er

I kælderen har vi et lille "rum" i halv højde under trappen. Jeg har for et halv år siden sat det i stand, hvor jeg pudsede soklen op med Skalflex sokkelpuds (ca 0,5 cm tykkelse) og herefter malede jeg med Skalcem 100. Der kom også fliser på gulvet.

Inden jeg gik i gang var væggene lidt plaget af fugt, men jeg troede det skyldes at "rummet" på daværende tidspunkt var lukket af en tynd skillevæg rundt langs trappekanten og at fugten ville fortage sig når jeg fik åbnet op og der kom mere luft ind.

Til orientering er der bagved hvor billedet er taget en lille radiator og til højre er kælderdøren.

Vi er stadig plaget af ret fugtige vægge (som det eneste sted i kælderen) og det resulterer i lidt skimmel, som jeg løbende må vasker af med rodalon og klorin. Det gør at der ikke længere hænger jakker mv. der inde, som der ellers gør på billedet.  

Har I nogle gode råd til, hvordan jeg kan slippe af med fugten og dermed skimmelsvampen? Det er ikke voldsomt meget skimmelsvamp, men da rummet er i opgangen til beboelse kunne jeg godt være det foruden.

Da rummet der inde er under jordniveau kan jeg ikke se, at vi kan få luftet tilstrækkeligt ud, og jeg har også svært ved at se, hvordan en varmekilde kan komme derind på en pæn måde. Jeg har også overvejet indeklimaplader fra calsitherm, men jeg ved ikke om de er tiltænkt sådan et sted?

VH

 
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også