Hvad bruger man nu i stedet for savsmuldstapet?

Jeg har et hus fra 2006, som er tapetseret med savsmuldstapet, som er malet hvid.
Der er en del skruehuller fra tv-ophæng samt sætningsrevner fra et hjørne vindue, som ses tydeligt. Loftet består af loftplader 60 x 240. Der er monteret spots over spisepladsen samt over køkkenbordet, sidstnævnte er monteret så man skygger for sig selv! 😡

Vi ønsker os “glatte vægge“ samt fuldspartlet loft.

Vi vil have en prof. til det, da vi formentlig ikke kan lave den rette finish selv.

Nu til spørgsmålene (så jeg måske lidt bedre kan forstå maleren):
Vedr. Vægge:
- Vil man fjerne savsmuldstapeten, spartle, sætte filt op og male?
- Eller vil man spartle det hele, sætte filt op, male osv..

Vedr loft: Jeg har set et tilsvarende hus som vores, hvor loftet er blevet fuldspartlet! Det ser kanon godt ud. Og så kan man få dække de der loftspots i samme omgang.
 - Vil en maler forstærke med filt ved spartling af loftet?

Træd ikke på mine ledninger :o)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså maleren vil jo gøre det man beder om men generelt vil de fleste nok fjerne tapetet. Det er lidt risikabelt at satse på at det holder. Derefter fuldspartles.

Om der kommer filt udenpå er en smagssag, der giver et lidt blødere look end hvis man maler direkte på spartel. Det er rigtigt filten også forstærker, mens et er altså ret minimalt og ikke den primære grund til at bruge den.

Huller efter spots er nok for store til at de kan spartles. De skal lukkes med nogle stykker gips, afhængigt af forholdene er det nok tømrerarbejde. 

Ask
Super, tak for input.
Vedr. spothuller, så kender jeg én, som kan hjælpe med at “proppe” dem! 😁

Træd ikke på mine ledninger :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også