Smækselv lukning på havedør

Hej lav-det-selv medlemmer
Jeg har en dør i min have som jeg meget gerne vil have lavet en “smæk-selv” løsning på så jeg ikke behøver aktivt at låse døren for at undgå min lille datter kan løbe ud på vejen. Så jeg skal have placeret et eller andet højt på døren uden for hendes rækkevidde der kan åbnes fra begge sider. Umiddelbart kunne et ekstra dør-håndtag jo være en løsning, men det kræver en del at montere så tænkte om der var nogle her der kunne foreslå en nemmere mere simpel metode? Ideelt set noget der ikke er for destruktivt da det ikke vil være relevant om et par år.
Tak for jeres tid!
Mvh Peter
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den smækker da selv i, når den ligger ned! En simpel skudrigel fra overligger ned i overkant dør.
Hej  Peter

Umiddelbart ville jeg skifter en eller to hængsler ud med "Fjederhængsler" for at lukke døren
for lave en børnesikring. så din datter ikke kan åbne døren.
kan du montere skudrigler for oven på døren. de fås også fjederpåvirket så man ikke behøver at huske på noget.


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Hej Mads, tak for svar og gode ideer :-) Synes dog ikke jeg kan finde nogen skudrigler der er “smæk-selv” selvom de har fjeder så man ikke aktivt skat “låse”. Kender du evt til et specifikt forslag?
Mvh Peter
Hej Frisk. Tak for svar :-) Ja, fik vist ikke lige vendt billederne ;-) Ideen med skuldrigel er fin men som jeg skrev til Mads kan jeg ikke finde en der lukker automatisk hvilket den helst skulle - ikke så meget af dovenskab men simpelt hen så man altid føler sig sikker på at den er “låst” og man ikke har glemt at lukke skudriglen.
Mvh Peter 
Hej Peter.
du kan bruge FX. "Svalk skudrigle med fjeder." kan ikke huske om de kommer med et slutblik.
Men eller skal du monter en Slutblik som Skudrigle kan følge og slå sig ind i lige som
"Fallen" på en almindelig låsekasse/dør

jeg har været med til at gøre det ved flere børnehaver.
Med Fjederpåvirket hængsler. da der ikke er nogle udvendige dele som børn kan få fignerne ind i.
og Skudrigle med fjeder. som låser døren når døren lukker.

De burte kunne hjælpe dig inden på den lokale Tømmerhandlen i prof afdeling. hvis ikke de kan så tage til en specialbutik. hvis du kommer forbi Silkeborg kan vi hjælpe dig inde hos os SBV.    

De fleste specialbutik giver sig attid gode tid til at hjælpe og vejlede.

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Annonce
Sådan et klipfald kan anbringes øverst og voksne kan nå den udefra.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak begge to for jeres input - er sku rart når mennesker man ikke kender gider hjælpe hinanden :-)
Har lige været ude ved døren med fruen og hun kan desværre ikke rigtigt nå ordentligt op over døren så tror ikke nogen af ideer kan bruges alligevel. Det eneste alternativ jeg kan finde på er et stalddørsgreb hvor jeg dog ikke føler mig helt lige så sikker på lukningen der er mere “holdbar” med de to forslag i er kommet med.
Mvh
Peter

Klipfaldet kan forsynes med en snor. Du skal bore et hul i tappen du åbner med, og sætte en snor fast. Snoren skal så føres lidt opad, og komme ned på dørens yderside. Så kan den låses op ved at trække i snoren.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis