Beklædning af støttemur - Inspiration søges

Hej, vi har en rigtig lang indkørsel, og langs den er en støttemur op mod naboen. Støttemuren er stigende op mod garangen. Vi synes den er meget trist at se på, og overvejer derfor en form for beklædning. Til det kunne vi godt bruge nogle gode ideer. På den modsatte side (op mod forhaven) er støttemuren lavet af Holmegaardsten og garagen er beklædt med sorte fibercementplader. Håber I har nogle gode ideer :-) 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Er der ikke nogen unge graffiti kunstnere i området som kan friske den op. Og nej det er ingen vits. Det vil give naboer noget at undre sig over, og et specielt udtryk i nabolaget. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
jeg stod for et par år siden i samme situation, løsningen blev at trække en gang sand/cement over betonen og karve mønstre i så det kom til at ligne natursten, og så ellers lidt farve på  til sidst.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
AllTheGear_ButNoIdea skrev den 12-04-2021 07:16:53

Neubert: det er dælme flot! Meget imponeret :)

 mange tak :-)


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Hej alle,

Mange tak for jeres gode bud :-)

Jeg er egentlig vild med ideen om en farverig mur, men det bliver nok bare ikke lige hos mig... :-D Der er jeg trods alt lidt for konservativ.

Ideen med at fjerne fliser er også god, men vil ikke være mulig, da indkørsel "smaller" op mod garagen. Så skulle den i hvert fald ikke gå helt op.

Endelig er der @Neubert's bud. Vildt flot (Y). Det kunne helt sikkert godt overvejes. Kræver det ikke en god kreativitet og en sikker hånd? Det ser i hvert fald rigtig godt ud.
Lidt i stil med dit bud, så har jeg selv tænkt lidt på, om det var muligt at "skalmure" den med smalle sten evt. skifer.
Som I nok kan fornemme, så er jeg ikke den store håndværker, så det spiller selvfølgelig også ind, om det er noget man skal til at betale sig fra, og hvad der kan svare sig prismæssigt :-) 
LasseAagaard skrev den 12-04-2021 17:52:32

Hej alle,

Mange tak for jeres gode bud :-)

Jeg er egentlig vild med ideen om en farverig mur, men det bliver nok bare ikke lige hos mig... :-D Der er jeg trods alt lidt for konservativ.

Ideen med at fjerne fliser er også god, men vil ikke være mulig, da indkørsel "smaller" op mod garagen. Så skulle den i hvert fald ikke gå helt op.

Endelig er der @Neubert's bud. Vildt flot (Y). Det kunne helt sikkert godt overvejes. Kræver det ikke en god kreativitet og en sikker hånd? Det ser i hvert fald rigtig godt ud.
Lidt i stil med dit bud, så har jeg selv tænkt lidt på, om det var muligt at "skalmure" den med smalle sten evt. skifer.
Som I nok kan fornemme, så er jeg ikke den store håndværker, så det spiller selvfølgelig også ind, om det er noget man skal til at betale sig fra, og hvad der kan svare sig prismæssigt :-) 
For mit vedkommende var det mest krævende ved at lave muren, at slå hjernen fra, da stenen jo ikke skal være helt ens og lige, men udover det krævede det nu ikke andet end feks. en kniv, jeg klaskede blandingen af sand og cement på muren, og lod det sidde og tørre lidt, hvorefter jeg begyndte at skrabe fugerne ud, og nogle stedet skrabede jeg lidt i kanterne for at få det til at se naturligt ud.
da det hele så var som det skulle være, brugte jeg så materialer fra makemake til at farvelægge det hele med, hvilket jeg gjorde med en sprøjtepistol der blev justeret til at få alt for lidt luft, så den derved laver prikker i det at jeg ville have det til at ligne granit.

 


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Et par huse fra os, har de en lignende mur.
De monterede klemlister lodret, med passende afstand,  og så en art klink-beklædning. Øverst lagde de et lag herregårdssten.

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Lidt inspireret af neubert. En gang tyk cempexo maling på en strukturrulle. Selvf med noget forarbejde så det hæfter på betonen.
Og evt mønstre det lidt som neubert.
Eller lave en plade med tynde lister på som du trykker ind i det våde og giver det murstens mønster.

Bare kald mig BBB 
Tak for de mange gode inputs - I har virkelig sat nogle ideer igang (Y)
Hvis jeg kunne få samme resultat som neubert, så var det helt sikkert den jeg var gået med :-)
 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også