Montering af 2 kontakter og strøm udtag


12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det præcist du vil have hjælp til ?? Er det en totalbeskrivel af montering af dine 2 afbrydere og 1 stikkontakt som dit billede viser, for det viser at de 2 øverste er 2 korrespondance afbrydere og den nederste er en stikkontakt. Skal den til lampen forbindes med en anden korrespondance afbryder eller fungere som en 1 polet afbryder ? 
Scania skrev den 11-04-2021 10:56:30

Jeg kan godt finde ud af med at få afbryder og Stikkontakt til at virke men når jeg skal videre til afbryder øverst på bilede til lampe så har jeg problemer hjælp

 Du forbinder fasen fra den midterste afbryder til afbryderen øverst. Dit spørgsmål er svært at forstå. Sidder de to afbrydere over hinanden eller er det to korrespondanceafbrydere, der skal forbindes.


fase
Er det korrekt forstået at du kun har 3 ledninger ud af væggen? Sort, blå og gul/grøn? Hvis det er tilfældet, kommer dit projekt nok ikke til virke.
For at have fast strøm til en stikkontakt, skal du bruge minimum en fase og nul. Det vil ofte, men ikke nødvendigvis, være sort til fase og blå til nul.
Derudover har du brug for en tændledning til dit lampe-udtag, og jeg håber ikke det er den gul/grønne.  

 Aldrig gå ned på udstyr!

Hej jeg har monteret den ene korrespondance afbryder og Stikkontakt så det jeg skal have hjælp til er at montere den sidste korrespondance afbryder til at slukke lampen 
Annonce
Den sorte der kommer ud af væggen sættes i den midterste afbryder hvor der er en pil ind mod midten, der skal så en stump ledning min. 1,5 mm2 fra den en af de 2 pile der går ud af afbryderen og føres ned til stikkontakt, hbor der står L  i stikkontakt indsættes ligeledes den blå i N og gul/Grøn i nederste hul med jord mærket. Fra den midterste skal der føres en sump ledning  op til den øverste afbryder, den skal trækkes fra nabohullet til den sorte "pil ind", fra den øverste skal der så trækkes en ledning fra pil ud og hen til kampe stedet denne ledning kaldes tændledning, nu har du ikke fortalt noget omkring hvad den skal monteres i, og om der er en nulleder tilstede ved lampen, hvis ikke så skal du lige ledes have en ledning med fra N i stikkontakt til lampen. Skal disse ledninger monteres i et lampeudtag så skal du også have ført jordlederen med til denne...
Diagram over de korrespondancer jeg har lavet flest af.
Kan du prøve at beskrive hvert udtag du vil bruge?
Hvor mange ledninger er der i hvert udtag?
Har der været korrespondance tidligere, eller er det en ny installation du har lavet?

 Aldrig gå ned på udstyr!

Hvis vi kan gå ud fra, at sort, blå og gulgrøn er fase, nul og jord, skal den sorte i L på stikkontakten, blå i N og gulgrøn i jord, så er stikkontakten forbundet. Så er det korrespondanceafbryderen. Fra stikkontakten laver du en lus til klemmen med rød udløser. Derefter kommer spørgsmålet om, hvilke ledninger du har yderligere i dåserne, afbryderne sidder i, eller vil du udvide installationen, så der er forbindelse til den anden afbryder? 

fase
Der er trukket led fra lampen hvor der 3 ledninger hvor den ene er jord så det jeg skak have hjælp til er at montere den øverste korrespondance afbryder til lampen
Ok, i den afbryder ved stikkontakten monterer du fasen med en lus fra stikkontakten til afbryderens klemme mærket med rød udløser. Fra de to andre klemmer føre du to ledninger til den anden korrespondanceafbryder og monterer dem i i klemmerne med sorte udløsere. I klemmen med rød udløser tilslutter du ledningen, der tænder og slukker lampen.
Afhængig af afbrydertypen kan klemmen med rød udløser være mærket med P.

fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis