Tilkobling af palletank

Er der en der kan forklare mig, hvordan denne fungere? Hvordan kommer vandet ud af det vandrette rør?

Der står den er lavet med overløbssikring. Hvordan kan den være det?

Mvh. Christian M
 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bruger den til vores regnvandstønde (Jem&Fix sælger den samme til næsten halv pris). Den fungerer rigtig godt - også med overløbssikringen, så vander bliver ledt i kloaken når regnvandstønden er fyldt. Det er lidt svært at forklare. Jeg har fundet et billede som viser hvordan den ser ud inden i. Den yderste rende leder vandet til regnvandstønden. Når denne er fyldt, står vandet helt op til kanten i renden, og efterfølgende regnvand vil derfor overløbe til din kloak.


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Du skal lige være opmærksom på at den ikke kan placeres alle steder på dit nedløbsrør.
Hvis du sætter den under top niveau på din tank vil den ikke virke, da vand har svært ved at løbe opad   
Men sætter du den for højt, vil det tynde (afgangs) rør aldrig blive fyldt med vand, og dermed ikke virke efter hensigten.

Så du sætter det tynde rør lige ud for (vandret) det skal være "overløbet" på din vandbeholder, så vil den blive fyldt og derefter fylde røret med vand og dermed behøver du ikke lave overløb på din vandbeholder.
Jeg har prøvet at leve en hurtig tegning.
 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for svarene alle sammen. 🙂👍


Mvh. Christian M
 

Fejlpost 

Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis