Naboens træ

Så vores nabo har et træ på ca. 8 meter...vi må ikke fælde det for ham...

Det står lige uden forskel så jeg har ingen juridiske rettigheder, og det skygger ikke så meget at jeg tænker vi kan vinde en retssag.

Da det er så stort også tæt på skel har vi nogle rødder på vores side...de er træls i græsplænen og generelt i vejen.

Må jeg fjerne rødderne på vores grund?
Hvad sker der, hvis træet dør grundet min brug af round Up på min grund?
Så vores nabo har et træ på ca. 8 meter...vi må... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kan ser der er mange holdninger til round Up...det vil jeg ikke forholde mig til:)!

Det viser sig, at vores hegn (Kom med huset) muligvis er placeret 10 cm før skel, dvs. træet er i skel og i vejen for etablering af hegn som har fortrinsret. Må lige gå i tænkeboksen og overveje om vi skal have en landmåler ud og afsætte grunden også forbi, hegnsyn. Tænke, at jeg måske hurtigt kan komme til, at savne træet, hvis jeg i stedet ender i en nabostrid.
For mig lyder det som om, at du er på den direkte vej til en konflikt med din nabo pga et træ, er ikke dét værd..

Hellere leje end at bo på gaden.
ev elmand skrev den 11-04-2021 19:10:34

Ja det er jo den situation man skal gennemtænke. Men har du talt med naboen om træet ?

 Ja, og han anerkender at det skygger hos os og tager noget af vores udsigt, men ikke det hele.

Han ønsker, at bevarer træet så folk ikke kan se ned i hans have (deres hus ligger 3-4 meter lavere end vores, men træet står på toppen af hans grund som er på niveau med vores)

Kolding75
Enig, i at det er en kurs med en mulig konflikt for enden. Men nogle kampe må man tage og andre lade ligge... spørgsmålet er blot, hvilken dette er.
Det er naturligvis et spørgsmål Kolding75. Men jeg vil ikke mene at naboen har "fundet på" træet for at genere nogen. Den er plantet og derefter blevet stor, måske for stor. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
@ev elmand: Det er rigtigt, men det lyder ikke som om naboen har et problem med træets tilstand. Tværtimod lyder det som om han er godt tilfreds med at det skærmer for indsyn. Den eneste holdbare løsning er et kompromis aftalt mellem parterne. Bliver naboen tvunget til at fjerne træet, eller fjernes det med hærværk, så er det starten på noget, der kan eskalere til noget, der er langt mere generende end træet.

Hellere leje end at bo på gaden.
Kolding75 skrev den 11-04-2021 19:36:52

Har du spurgt dig selv: Når træet er væk, hvad finder naboen så på, som jeg ikke kan gøre noget ved?

Ja, og derfor tænker jeg at, lade det stå også om et par år, tilbyde ham at købe den del af hans grund som ligger op til os ca. 2 m også sætte et massivt hegn op på 1,8 så han har sit privatliv.


Træet har sået sig selv længe før den nuværende ejer af huset, da området mellem vores grunde er svært for ham at komme til.

Skitse af vores grunde set i tværsnit:
Kolding75 skrev den 11-04-2021 19:49:21

@ev elmand: Det er rigtigt, men det lyder ikke som om naboen har et problem med træets tilstand. Tværtimod lyder det som om han er godt tilfreds med at det skærmer for indsyn. Den eneste holdbare løsning er et kompromis aftalt mellem parterne. Bliver naboen tvunget til at fjerne træet, eller fjernes det med hærværk, så er det starten på noget, der kan eskalere til noget, der er langt mere generende end træet.

 Der er vi meget enige:)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis