Naboens træ

Så vores nabo har et træ på ca. 8 meter...vi må ikke fælde det for ham...

Det står lige uden forskel så jeg har ingen juridiske rettigheder, og det skygger ikke så meget at jeg tænker vi kan vinde en retssag.

Da det er så stort også tæt på skel har vi nogle rødder på vores side...de er træls i græsplænen og generelt i vejen.

Må jeg fjerne rødderne på vores grund?
Hvad sker der, hvis træet dør grundet min brug af round Up på min grund?
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det korte svar er ja, hvis rødderne er til væsentlig ulempe for jer. Du kan ikke kvæle et stort træ med RoundUp. 
Kolding75 skrev den 10-04-2021 19:12:00

Mener du det alvorligt, eller er det en forsinket aprilsnar?   

 Selvfølgelig:)

Vil gerne af med rødderne som genere os, og jeg bruger round Up langs skel for, at holde det fri for ukrudt.

Men vil ikke risikere at dræbe hans træ, så hellere lade rødderne blive og fjerne ukrudt manuelt.
Ikke af kærlighed til træet, men det er hans og ikke mit og det respektere Jeg.
Roundup skal bruges med omtanke. At strinte midlet som kattepis for noget sølle ukrudt er forkasteligt. Den adfærd er stærkt medvirkende til at midlet er i overhængende fare for at blive forbudt for private.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Naturligvis skal han bruge round up som han ønsker. Det er lovligt at bruge. Og du kan ikke skade naboens træ. Det virker kun på de grønne blade som det rammer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
ev elmand skrev den 10-04-2021 21:55:18

Naturligvis skal han bruge round up som han ønsker. Det er lovligt at bruge. Og du kan ikke skade naboens træ. Det virker kun på de grønne blade som det rammer. 
Det kan nu også bruges, hvis man har fældet et træ, og ikke ønsket det skal skyde igen, kan man pensle rundt i kanten at stubben så suges roundup'en ned og dræber rodnettet, skal gøres når træet trækker saften ned i rodnettet.

 


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg skrev Roundup skal bruge med omtanke. Bruges midlet som standardbehandling til at holde ukrudtet nede langs skel, er det stadig medvirkende til at Roundup risikere at blive forbudt.

Landets vandværker er stærke fortalere for at midlet bliver forbudt for private.

Det er ikke rigtigt at Roundup kun virker på de grønne blade. Behandling af stød med Roundup er også virksomt som je_ns skriver. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Du hugger de rødder over, der ligger i overfladen, på din side af skellet. Et sundt træ kan sagtens tåle det. Og du: brug hakkejernet lidt mere! Det er sundt og billigere end Round Up. Har træet nedhængende grene på din side, er det din ret at skære dem af.
Det færdigblandet RoundUp der kun kan købes af private, har absolut ingen virkning på træstubbe af de træarter der skyder fra forneden af igen, så som Ahorn, Lind og til dels Ask. 
Uanset holdninger m.m. så tager naboens træ ikke skade af at ukrudt bliver bekæmpet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis