Sort lag glasur mellem pudslag


Jeg har haft fugtproblemer i min karnap. Firmaet sendt af forsikringen sagde det bedste var at fjerne puds og male direkte på mursten. Det er jeg så i gang med. Men i ydervæggen er der et tykt lag puds derefter et lag sort glasur-agtig maling og så et tyndt lag puds oven på murstenene
Hvad er meningen med det? Og hvorfor kun i ydervæggen?
Vh. Sander

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor gammelt er huset, det kunne godt ligne noget sokkel
tjære/asfalt, sikkert brugt for at gøre det vandtæt.

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er fra 1925. Det er ikke fedtet.
Tænker også det er noget ift. vandtæthed. Nu er planen mere at kunne lade det ånde. Det er massiv væg med halvanden sten i tykkelsen. Altså ingen hulmur. 
Ja formentlig har man brugt det til at tætne mod fugt. Du kan sagtens få asfalt der bliver glat når det tørre op. Jeg har noget lignende stads i min kælder og det er umuligt at få af.  

Hvad er der på ydersiden af muren ? Det bedste for indeklimaet ville jo være at muren afgav fugt udaf og ikke indad

Og skyldes fugten måske at der mangler murpap bede ved soklen. Det virker lidt voldsomt at der er puttet asfalt på det hele 


Ask
Ydersiden er bare mursten. Jeg skal nok have malet det hvidt igen. Så bare jeg kan få det meste af. Med en mejselhammer går det nogenlunde. Køber nok en nålehammer og forsøger med den også.
De steder hvor der ikke er glasur, ryger pudsen bare af.

Fugtproblemerne skyldes især meget stor tæthed i vinduer, den gamle ejer havde skiftet, og meget utæthed ind til huset. Så en masse kondensvand.

Jeg fjerner puds, skifter dør ind til huset og sørger for ventilation. Så må det forhåbentlig løse problemet. 
Altså min pointe var lidt at der jo nok er en grund til at man har tætnet i sin tid. Så hvis du simpelthen fjerner det og maler væggen ville jeg nok forvente problemer.  

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også