Pissende katte

Både vi og naboen har en steriliseret hunkat og derudover er der mange andre katte at ukendt art/tilstand i nabolaget.
Det sidste halve år har jeg haft det problem at der er en kat der pisser i vores halvåbne haveskur. Det er typisk når katten pisser og der står en plastsæk (fx en sæk med papaffald der venter på genbrugspladsen). Skuret lugter til tider meget stærkt af katteurin. Det er ikke en mulighed at lukke skuret således der ikke er katteadgang, Det er ligeledes ikke en mulighed at sætte sprinkler med vand i skuret. Som udgangspunk er det heller ikke et problem at vores, naboens eller andre katte er i skuret enten for ly eller fordi der muligvis er mus i skuret.
Da både vores og naboens kat er hunner og steriliseret formoder jeg ikke at der er disse katte der har behov for at markere territorie men er naturligvis ikke sikker.
Et enkelt sted hvor katten tidligere pissede meget har jeg stillet lidt myresyre leg havde og siden har katten ikke pisset der men om det er held eller forstand ved jeg ikke. Katten har så til gengæld pisset andesteds i skuret.
Er der nogle der har et godt råd til at blive pissende katte kvit ?

Hvis jeg kunne finde den kat der specifik pissede i skuret ville jeg ikke have nogle skrupler over at "fortælle" katten at den ikke er ønsket på matriklen længere men praktisk forventer jeg ikke at kunne identificere og fange den pissende kat.

Både vi og naboen har en steriliseret hunkat og... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er blevet temmelig sart med katte på matriklen.

Min hund blev engang bidt da den pillede motoren ud af kræet. Under slagsmålet pådrog den sig nekrotiserende fasciitis som er livstruende. At hunden overlevede skylde kun et tæt samarbejde mellem Veterinær Højskolen i København, flere kompetente dyrlæger samt min hustru der er intensiv sygeplejerske, men det kostede kr. 25.000,-  i medicinudgifter.

Min hustru administrerede monstrøse mængder af AB og morfika der kunne havde bedøvet hele Christiania i ugevis.   

Hunden blev plejet hjemme, hvor mit bidrag var at fungerer som sygepasser, og ellers nøje følge de udstukne instrukser.

Nekrotiserende fasciitis er heldigvis sjælden, men meget alvorligt. Veterinær Højskolen i København fulgte forløbet tæt, da de ikke havde kendskab til at nogle dyr havde overlevet infektionen, og deres oplysninger var, at netop hos katte er risikoen for tilstanden stor grundet deres specielle mundbakterier.

Mine naboer fulgte også forløbet, og har fuld forståelse for at katte ikke tåles på min matrikel.

P.S: Jeg har foreslået at min hustru på sit CV kan skrive: Intensiv pleje af hund.   
 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Når katteejere har så svært ved at holde deres kræ på egne enemærker, var denne løsning en mulighed. Bonsai katte:   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis