Pissende katte

Både vi og naboen har en steriliseret hunkat og derudover er der mange andre katte at ukendt art/tilstand i nabolaget.
Det sidste halve år har jeg haft det problem at der er en kat der pisser i vores halvåbne haveskur. Det er typisk når katten pisser og der står en plastsæk (fx en sæk med papaffald der venter på genbrugspladsen). Skuret lugter til tider meget stærkt af katteurin. Det er ikke en mulighed at lukke skuret således der ikke er katteadgang, Det er ligeledes ikke en mulighed at sætte sprinkler med vand i skuret. Som udgangspunk er det heller ikke et problem at vores, naboens eller andre katte er i skuret enten for ly eller fordi der muligvis er mus i skuret.
Da både vores og naboens kat er hunner og steriliseret formoder jeg ikke at der er disse katte der har behov for at markere territorie men er naturligvis ikke sikker.
Et enkelt sted hvor katten tidligere pissede meget har jeg stillet lidt myresyre leg havde og siden har katten ikke pisset der men om det er held eller forstand ved jeg ikke. Katten har så til gengæld pisset andesteds i skuret.
Er der nogle der har et godt råd til at blive pissende katte kvit ?

Hvis jeg kunne finde den kat der specifik pissede i skuret ville jeg ikke have nogle skrupler over at "fortælle" katten at den ikke er ønsket på matriklen længere men praktisk forventer jeg ikke at kunne identificere og fange den pissende kat.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hegn er det eneste, der virker.

Hellere leje end at bo på gaden.
Myresyre!! FY! Hjortetakssalt virker
Hjortetakssalt skulle efter signende også virker mod svigermødre.   

Bortset fra det, er det et sisyfosarbejde at holde fremmede katte væk når de ført har indfundet sig. Samtale med ejerne er i praksis også temmelig nytteløs.

Eneste overkommelige løsning er en hund. En besværlig løsning er at indfange kattene løbene og indlevere den på et dyreinternat som et herreløst dyr - gerne i den anden ende af landet.    
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Alle "duftstoffer", der skal holde katte væk, holder ikke regnen væk - til gengæld skyller regnen duftstofferne væk, så det er spild af tid. Afspærring af adgangen er eneste løsning, der er holdbar, miljø- og dyrevenlig!   

Hellere leje end at bo på gaden.
Annonce
Kolding75 skrev den 14-04-2021 13:27:21

Alle "duftstoffer", der skal holde katte væk, holder ikke regnen væk - til gengæld skyller regnen duftstofferne væk, så det er spild af tid. Afspærring af adgangen er eneste løsning, der er holdbar, miljø- og dyrevenlig!   

 Klude vædet i skyllemiddel holder nu ganske længe, i al fald mod ræve i fuglevildtopdræt og på udsætningspladser. 

Tak til alle for forslag. Jeg var opmærksom på at det ikke er en let opgave at holde katte væk men jeg håbede at en aller anden havde nogle vise sten jeg ikke selv havde tænkt på. Hegn eller hund er ikke en realistisk mulighed.

Jeg har tidligere prøvet med hjortetak olie - Selvom det stinker ganske forfærdeligt var det dog ikke en lugt der tilsyneladende generede denne specifikke kat.

Jeg må prøve med noget skyllemiddel.
For hjortetaksalt burde man vel ligeså godt bruge salmiak - det er vel ammoniak lugten der skræmmer men kan jeg ligeså godt bare fortsætte med myresyren som ser lovende ud for nuværende.

Jeg havde held til at skræmme en kat helt væk for et par uger siden da jeg sendte en ladning hagl over hovedet på kræet.

Det var nok braget da busken splintrede til atomer der var virksomt, men metoden er selvfølgelig ikke realistisk i en villahave.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Har ikke læst hele tråden så forslaget er måske irrelevant, men jeg prøver 😊

https://www.google.com/search?q=g%C3%A5+v%C3%A6k+kat+ultralyd&oq=kat+ultralyd+&aqs=chrome.1.69i57j0i22i30.5484j1j4&client=ms-android-sonymobile-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#scso=_lLV3YIiILt__7_UPgLSRyAg3:0
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis