El-cykel

Har været ved at se på en el-cykel men det er virkelig en jungle, så er der nogen her der kan anbefale en god el-cykel?
Cyklen skal bruges til daglige cykelture på motionsniveau.
 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke anbefale en bestemt for det kommer an på mange ting.
Men jeg ville gå efter batteri nederst på cyklen og motor i krak ( ved pedaler) Så er der lavt tyngdepunkt og ikke så tung et forhjul. Det mener jeg giver den bedste stabilitet.
Et batteri kapacitet på ca. 30 - 40 km burde være nok Men skal man noget længere uden mulighed for opladning så skal man naturligvis have det i tankerne. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik.
Tak for din tilbagemelding, det er nogenlunde samme konklusion jeg var kommet frem til, men det er så også nogle af de dyre modeller.
Havde håbet der var kommet svar fra andre som har en el-cykel og som ville dele deres erfaring og gerne med erfaring fra de billigere el-cykler.
Var inde på DBA for at finde en brugt i god kvalitet.
Spurgte til 2 stk og fik også svar tilbage, men pludselig var annoncerne slettet, da jeg spurgte om en prøvetur!
Så er lidt i tvivl om det er snyd med i spillet eller evt. hælevarer, så det har jeg mere eller mindre opgivet.
 

Hvis sælger pludselig trækker sig, så er det "varme sager"
Jeg har nu nr. 2 elcykel Hvor den første var en af de lidt billigere. 7-8000. Men nu er det opgraderet til en som beskrevet, til ca. 18000 kr. og der er forskel.
Men den billigere kørte da i ca.10 år.
Men en anden ting, så køb dame model uanset om du er mand eller dame. Det er noget pjat med at mænd skal svinge benene op over den midter stang. Og hvis man falder ned på den ! !   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak igen Erik.
Kan du nævne noget om forskellen, det hører jeg gerne. :-)
Det med damecykel havde jeg allerede sat som kriterie, (bruger pt. en damecykel uden motor, men det er sørme blevet lidt sejt i modvind og op ad stigninger), men godt du nævner det, er snart 70 så fortrækker at have et ben på hver side af cyklen når jeg starter. :-)
Har ikke prøvet at falde ned på et sådan himstregims siden jeg var barn og da gjorde det ondt som pokker, nu besvimer man vel når det sker?
Faldt mig også ind at det kunne være "varme sager", men var da lidt ærgerligt fordi det var da sådan set et par gode tilbud, uden at det var helt vildt billig.

Jeg købte en brugt Kildemoes el cykel sidste år, den har motor i forhjulet og batteriet under bagegæren, den er jeg rigtig glad for, den skulle have en rækkevidde på omkring 70 km, jeg bruger den dog kun til småture på 10 -25 km.
Jeg købte den af en som aldrig rigtig havde fået den brugt, den var et år gammel, den var med kvittering fra cykelhandleren, sælger var så flink at tage i Fri Bikshop hvor den var købt, og få den registreret i mit navn (ejeren skal møde personligt op for at det kan lade sig gøre)

Jeg har på ingen måder oplevet problemer med forhjulstrækket..

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Den først vi havde var netop med motor i forhjul, og min kone har væltet et par gange på den. Men det behøver ikek at være cyklens skyld. Den kørte ellers fint i mange år. Så man kan ikke sige noget dårligt om den type.
MEN forskellen er at den nye med lavere tyngdepunkt er lidt nemmere at styre. Så det er måske meget for at fordoble prisen 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Lige en opfølgning:
Jeg fik købt en Gazelle Paris C7 med centermotor og en 400 Wh batteri (desværre) under bagagebæren. De cykler jeg så på og som havde batteriet monteret på stel, sidder man lettere foroverbøjet på og det ønsker jeg ikke.
Prisen blev godt nok noget dyre end jeg i første omgang havde tænkt mig, men sådan går det jo ofte. :-)
Selvom jeg gerne ville turde jeg ikke købe igennem DBA og så må man jo betale.
Efter jeg har prøvet cyklen forstår jeg godt at selv ældre kvinder på el-cykler spurter forbi en som top atleter, mens man selv aser afsted i modvind på en alm. cykel. :-)
Det lyder som en rigtig god cykel, og helt sikkert godt med centermotor. Jeg købte også kun min brugt, da der var original kvittering på den, og så fik jeg den endda registreret i mit navn hos cykelhandleren.
Men ja det er nogle pebrede priser, også på batterierne.


Vi prøver igen, i morgen --
Ser rigtig  godt ud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Paris C7 + HMB er en rigtig god E-cykel. Jeg ejer en og brugte den dagligt.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis