Glemte at søge om byggetilladelse

Hej Derude.

Det er først gået op for os nu at vi nok skulle have søgt om byggetilladelse for ved omlægning af vores baghave.
Vi lagede hven om for 3 år siden da vi købre huset.
Alle træer buske og andet er fjernet, og der er reguklæret på terrænet så den er plan. Vi viste ikke at det var et krav.
Det samme jord er blevet brugt, blot fordelt så det er frodelt på 2 plan, i stedet for en stejl skråning.

Spørgmsålet, er hvilke konsikvenser usætter vi os for nu ?
Nogle steder læser jeg om bøder, og i værse fald skal alt laves om , men er det primørt ved byggeri ?


MVH
ZP
Hej Derude. Det er først gået op for os nu at vi... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@ZP - byggelovens §13 er grundlaget for terrænregulering - det er med hjeml i denne paragraf kommunen fastsætter rammerne i lokalplanen, hvis der ikke er en lokalplan for dit område vil det stå kommuneplanen.
Hvis du holder dig inden for de rammer, så fortæl det til dine naboer. Du kan også være progressiv og tage kontakt til teknisk forvaltning som Elmanden skriver.

@Rantzau - du glemte planloven og byggeloven, men padl du bare videre.

/K

Det er trist at at både Martin (Bygningskonstruktør) og KSC forsøger at lokke ZP ud i et Kafkask morads på et ukorrekt grundlag. Det er muligt de begge har erfaring med byggesager, men det har intet at gøre med ZP's haveplan.

KCS forsøger at kører ud af en tangent, hvor argumentet er at I bebyggede områder kan kommunalbestyrelsen påbyde ændring af en foretagen regulering af en grunds naturlige terræn ved afgravning, påfyldning eller på anden måde, såfremt terrænreguleringen efter kommunalbestyrelsens skøn er til ulempe for de omliggende grunde.

At KCS stadig ikke kan skelne mellem plan- og byggeloven bør ikke forplumre debatten.

Situationen er bare andeledes ZP' tilfælde. Der er naboen der der er utilfreds men situationen er ikke til ulempe som specifikeret i loven. Derfor ligge bevisbyrden hos naboen. Påstande om omvendt bevisbyrde som påstået at KSC og Bygningskonstruktøren (Martin) er fri fantasi opfundet i en ordentligt koger.

Z'P: Du sidder på hænderne og lader det være op til naboerne om de vil eskalerer situationen. Det er din bedste mulighed for at stå som den troværdige part. Du har holdt dig inden for lovgivning, og skal selvfølgelig ikke bevise din uskyld.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg er ked af at høre jer diskutere på baggrund af mig.. Det skal ikke blive personligt det her drenge ;) Men jeg poster lige flere billeder. 

MVH
ZP
@Rantzau

Dette bliver mit sidste indlæg i denne debat.

Det jeg forsøger at forklare er, hvordan sagsgangen bliver, såfremt at der opstår tvivl om, at der er terrænreguleret mere end +/- 0,5 m - hvis dette vel og mærke er det tilladte i trådstarters tilfælde.
Nogle kommuner sågar specifikke regler om regulering langs skel (hvilket hengsloven ikke forholder sig til, på trods af, at den regulere reglerne i skel)

Du behøves ikke, at være nedladende og antage, at jeg ikke ved, hvad et terrænspring eller hvad lovgrundlaget inden byggeri er. Jeg er omgåes jævnligt gamle bornerte mænd, som tror deres alder i selv selv medfører, at deres mening står over fakta. Og denne kategori hører du under!

Rantzau du får ret og jeg tager fejl! Man må regulere alt det man vil og, såfremt naboen klager, så må han jo beviste at din skyld.

/K

@Rantzau:
Det er desværre sådan det fungere som KSC og jeg beskriver. Jeg kommer ikke til at kommentere mere dette. Den køre ud på et sidespor som ikke er nødvendigt over for trådstarter. Jeg forstår ikke din tone. 

@ZP.
Vent til han har klaget.
Du har jo ikke gjort nået galt, ser det ud til. Tag dialogen med kommunen hvis de kontakter dig og anvend de billeder som du lige har uploadet her. Hvis kommunen vil have mere så spørg dem hvad de vil have, hvis det ikke er nok. Der behøves ikke at bruges unødvendig tid og penge på dette ift. Naboen hvis det ikke er nødvendigt. 🙂

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Annonce
ZP: At naboen truer med at anmelde dig til kommunen kan du stadig tage iskoldt. Loven er stadig - uanset hvad andre påstår - at der er ligefrem bevisbyrde her i landet. Ligefrem bevisbyrde vil sige, at den der påstår at have et krav også er den der skal godtgøre at kravet består.

Omvendt bevisbyrde eller præsumptionsansvar anvendes kun inden for nogle typer af erstatningssager, hvor det ville være svært for den skadelidte at bevise skadevolders skyld i skaden - altså tilfælde hvor den skadede genstand har været i skadevolders besiddelse.

Det er ikke tilfældet for dig, da naboen ikke har nogen ejerandel i, eller brugsret over din ejendom eller grund.

Har nogen været udsat for kravet om omvendt bevisførelse ud over det nævnte, foreligger der en oplagt klagesag.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for jeres fine svar
Er der krav om nogle former for bagfald skråning ved skæl.
jwg har svært ved at forstå at jeg skal lave en hældning mod min grund, blot fordi at hækken blev fjernet og at der skal en ny.

For teknisk set vil jeg være nød til at fjerne ca 4 m3 jord fra grunden for at 30 * bagtale kan laves. 


MVH
ZP
ZP: Har du givet tilladelse til at naboen har fjernet hæggen?

Det er jo helt nye oplysninger, hvis du ikke har givet accept, har naboen et problem, du kan, alt andet lige, kræve hæggen retableret, om ikke andet, så gennem et Hegnsyn, som naboen, alt andet lige, skal betale  ca. kr. 2.000 for.
Der skal teknisk set ikke være "bagfald" Det vil jo være umulig til den ene side i områder med højdeforskel. Men eventuel vand der løber skal forblive på egen grund. Så en måske en micro grøft også kaldet en lille lavning kan måske lede eventuel strømmende overfladevand ind på egen grund.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis