Endnu en "Ingen gulvvarme"" tråd

Hejsa , har også brug for lidt kyndig vejledning med vores gulvvarme :)
Halvdelen af husets gulvvarme er koblet op på denne shunt , ( resten af huset har en shunt ude ved indedelen til luft/vand) og virker fint

Ingen af strengene virker her

- Pumpen kørere fint
- kan mærke at der er flow i rørene ( de er dog ikke varme)
- Jeg har luftet ud på den røde til højre
- Har prøvet at fjerne en telestat på den ene kreds uden held ( også masseret stiften)

Kan det have noget med vores varme pumpe at gøre ? ( Der er jo varme på gulvet i den anden del af huset )


 

Hejsa , har også brug for lidt kyndig vejledning... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 10-04-2021 09:15:46

Den røde viser kan man selv flytte, det sker fra bagsiden. Den står bare og viser maks. tryk.  og kan ikke bruges til noget andet.
Men det kunne tyde på luft i systemet, som sidder fast et sted, og måske kan du "skylle" det ud.
Ude i udestuen ses en lille aftapnings hane nederst til højre. der monterer du en slange på og lader den gå til afløb eller ud på plænen. Så lukker du først den ene af tilløbs hanerne til venstre. Åbner for vand ud igennem slangen, samtidig med at der åbnes ved varmepumpe for at fylde vand på. Der skal helst være lidt knald på så eventuelt luft bobler skylles med.
Når der er skyllet lidt her åbnes den anden tilløbs slange i venstre side. og du fortsætte "skylning"
Luk ved slangen, åben begge tilløbshaner, og juster vandtryk til de ca. 1,5 bar  ( Det vil stige når vandet varmes op men det er ok)
Så håber jeg du igen får varme på. Du vil kunne mærke det med det samme på tilløbs slangerne. 

 Er det forkert at fylde vand på her ?



 

Vi gjorde som du sagde:
- Slange på i højre side ud på græsplæne
- slange på studs ude ved fyret
- slukkede begge haner i vestre side
- åbne for hane til græsplæne
-åbne for vand ude ved fyret 
- åbnede den ene hane i venstre side lod vandet løbe et minuts tid
Åbnede hane nr to og lod vandet løbe igennem et minuts tid 
- lukkede hane ud til græsplæne
- Fyldte op til 1.5 bar 

Men graderne forbliver det samme :(

 

Er vi ude i, nu, at det kun er udestuen  der savner varme?
Måske bare mig, der er ukoncentreret🙂 men kan du ikke lige sætte et skarpt foto ind, hvor man kan se shunten derfra?


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Nej det er stadig den "nye" del af huset der mangler , udstue + det ene badeværelse , vaskerum,  2 x værelser , man kan tydeligt mærke der er flow i rørene og i pumpen , men det bliver ikke mere end 27 grader ( set på termometret i shunten )
 Og den anden shunt er på 35 grader , kan simpelthen ikke finde ud af hvor "varmen" stopper henne 😤  

 

Det lyder til du har gjort det rigtig. Jeg formoder at du lukkede hane nr. 1 når den anden blev åbnet. Det er for at tvinge skylningen igennem først fremløb og derefter retur.
Jeg kan kun sige nu at du har lært anlægget at kende, ig at du sikkert må ringe til en VVS mand for jeg har ikke flere ideer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 10-04-2021 21:34:20

Det lyder til du har gjort det rigtig. Jeg formoder at du lukkede hane nr. 1 når den anden blev åbnet. Det er for at tvinge skylningen igennem først fremløb og derefter retur.
Jeg kan kun sige nu at du har lært anlægget at kende, ig at du sikkert må ringe til en VVS mand for jeg har ikke flere ideer. 

 Mange tak for hjælpen :) , jeg kan mærke der er aktivitet i både fremløb og retur , så tænker ikke der er luft i 😅


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis