Endnu en "Ingen gulvvarme"" tråd

Hejsa , har også brug for lidt kyndig vejledning med vores gulvvarme :)
Halvdelen af husets gulvvarme er koblet op på denne shunt , ( resten af huset har en shunt ude ved indedelen til luft/vand) og virker fint

Ingen af strengene virker her

- Pumpen kørere fint
- kan mærke at der er flow i rørene ( de er dog ikke varme)
- Jeg har luftet ud på den røde til højre
- Har prøvet at fjerne en telestat på den ene kreds uden held ( også masseret stiften)

Kan det have noget med vores varme pumpe at gøre ? ( Der er jo varme på gulvet i den anden del af huset )


 

Hejsa , har også brug for lidt kyndig vejledning... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at lade den være åben lidt, og se om temperaturen stiger

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Denne her sidder der nu


 

Det er meget svært at sige, herfra🙂


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Og som du kan se stod den på 30 grader før jeg skiftede , da jeg så skiftede hoppede den ned på 20 grader og blev der

 

Annonce
Jeg er enig..
Men for at forstå..
Du har tre shunte? To drøner halvkoldt vand rundt?

Hvad føder udestuen?
Hvorfor skiftede du pumpen, i udestuen?Den nye ser også brugt ud?
Har det haft en effekt at have termostaten af, på den første shunt?


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Den balofix og varm/kold rør du nævner tidlig i tråden er brugsvand. Det ses at røret går hen til fordeler. Så det er helt korrekt at det har ikek noget med sagen at gøre 
Jeg opfatter det som billedet med den gamle pumpe (med den højere temperatur) er et FØR billede. Altså da det virkede.
Dine 2 shunte / blande kredse kører hver med sin pumpe, så det hænger ikke sammen på den måde at den skiftede pumpe kan ødelægge det for den anden kreds.
Men så til problemet:
På en eller anden måde får du ikke varme frem derfor samme temperatur.
Hvor kommer varmen fra ?
Er der tryk nok på anlægget ?
Kører der en cirkulations pumpe der.
Mærk på føde rør hen til begge systemer er en af rørene "meget varm "

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Måske hjalp det at pille termosterne af shunten , de er steget ca 5 grader , må lige se om den kommer op på 30 senere :)

 

ev elmand skrev den 09-04-2021 10:02:55

Den balofix og varm/kold rør du nævner tidlig i tråden er brugsvand. Det ses at røret går hen til fordeler. Så det er helt korrekt at det har ikek noget med sagen at gøre 
Jeg opfatter det som billedet med den gamle pumpe (med den højere temperatur) er et FØR billede. Altså da det virkede.
Dine 2 shunte / blande kredse kører hver med sin pumpe, så det hænger ikke sammen på den måde at den skiftede pumpe kan ødelægge det for den anden kreds.
Men så til problemet:
På en eller anden måde får du ikke varme frem derfor samme temperatur.
Hvor kommer varmen fra ?
Er der tryk nok på anlægget ?
Kører der en cirkulations pumpe der.
Mærk på føde rør hen til begge systemer er en af rørene "meget varm "

 Okay , det virkede bare besynderligt at da stod på 40 inden jeg skiftede pumpe , og efter faldt den til 20 i begge kredse , de står på præcis de samme grader og følges ad , har brugt en pumpe til brugsvand istedet for varme , og måske er den vendt forkert 🙃

Varmen kommer fra vores varme pumpe , og den shunt der sidder ude ved indedelen og føder gulvvarme til køkkenet og det ene toilet virker fint , og den står på 40 grader som de 2 andre shunten gjorde før , der er 1.5 bar på anlægget burde være fint :) alle cirkulations pumper kører udmiddelbart 

hvilke af rørene er føde rør 😅

 

På det billede med de gule mursten som baggrund er det de 2 rør som kommer op fra gulvet til venstre for pumpe m.m. som er føderør
Hvis vi tænker os at 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis