Endnu en "Ingen gulvvarme"" tråd

Hejsa , har også brug for lidt kyndig vejledning med vores gulvvarme :)
Halvdelen af husets gulvvarme er koblet op på denne shunt , ( resten af huset har en shunt ude ved indedelen til luft/vand) og virker fint

Ingen af strengene virker her

- Pumpen kørere fint
- kan mærke at der er flow i rørene ( de er dog ikke varme)
- Jeg har luftet ud på den røde til højre
- Har prøvet at fjerne en telestat på den ene kreds uden held ( også masseret stiften)

Kan det have noget med vores varme pumpe at gøre ? ( Der er jo varme på gulvet i den anden del af huset )


 

Hejsa , har også brug for lidt kyndig vejledning... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

 Så hvis jeg skruer den op på max (5) ville de måske hjælpe ?

 Ja... eller prøv det🙂 har du trægulv/laminat, så hold lige øje med du ikke kommer over 30.. 


Mht. Det kolde/varme rør.. så synes jeg der er svært at sige.. kan det være det der føder dine kredse, I det andet gulvvarnesetup? Så hvis ingen kalder på varme, er det koldt.. hvis du åbner for en af dem, skal det så blive varmere...

Edit: er det til brugsvand? Prøv at åbne for den varme hane, et sted..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 09-04-2021 05:14:13

 Ja... eller prøv det🙂 har du trægulv/laminat, så hold lige øje med du ikke kommer over 30.. 


Mht. Det kolde/varme rør.. så synes jeg der er svært at sige.. kan det være det der føder dine kredse, I det andet gulvvarnesetup? Så hvis ingen kalder på varme, er det koldt.. hvis du åbner for en af dem, skal det så blive varmere...

Edit: er det til brugsvand? Prøv at åbne for den varme hane, et sted..

 Ja det var brugsvand :) der er klinker på badeværelset og laminatgulv i to værelser , her til morgen står den stadig på 20 grader


 

Så lærte vi det🙂

Har du skruet op for den?
Som jeg forstår det (igen, jeg er ikke ekspert🙂) så sender du på. 20grader varmt vand rundt i kredsene.. den kan formentlig tages af, måske stiften bag har sat sig fast?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 09-04-2021 06:00:50

Så lærte vi det🙂

Har du skruet op for den?
Som jeg forstår det (igen, jeg er ikke ekspert🙂) så sender du på. 20grader varmt vand rundt i kredsene.. den kan formentlig tages af, måske stiften bag har sat sig fast?

 Det prøver jeg :) , ved du om der er forskel på en cirkulations pumpe til brugsvand og til varme ? Skiftede nemlig en pumpe ud på vores gulvvarme til udstuen , tror det er en til brugsvand og ikke varme , og ved ikke om problemet startede der 🤔


 

Annonce
Spændende, håber det gør en forskel 🙂
Jeg mener en brugsvandspumpe er dyrere.. muligvis fordi den skal være rustfri..
varmekredsenes vand er jo "iltfrit"..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 09-04-2021 06:37:13

Spændende, håber det gør en forskel 🙂
Jeg mener en brugsvandspumpe er dyrere.. muligvis fordi den skal være rustfri..
varmekredsenes vand er jo "iltfrit"..

 Okay , så det burde ikke være der problemet ligger ?😅 Kan man vende pumpen forkert evt ?


 

Altså umiddelbart så ja..er det den grå, som er på fotos?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Stiften inde bag ved fungerede fint 😅

 

lyhne1 skrev den 09-04-2021 06:54:48

Altså umiddelbart så ja..er det den grå, som er på fotos?

 Nej den jeg skiftede er ude i vores udstue med selvstændig shunt , men tror det hænger sammen , den står på præcis samme grader


 

Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis