Puch Maxi k Cylinder drypper Olie

Var i tvivl om min Puch trak falsk luft eller fik for lidt benzin men nu kan jeg da se at den drypper olie fra cylinder som ses på billedet (Ligger flere billeder i kommentaren) mener der nogen som har en ide om hvad årsagen kunne være og hvordan det kan løses

Forresten så Kører Puchen rigtig godt de første 20 sekunder og så mister den kraften og det er derfor jeg var i tvivl om den trak falsk eller fik for lidt benzin så den er sat rigtig højt i tomgang når man lige starter men dør i tomgang efter få minutter

Benzin flyder som det skal ned til Bundkaret

måske også være at sige at jeg holder chokere inde når jeg køre grundet de problemer jeg har formuleret

Tak på forhånd men mit primære spørgsmål er til hvordan jeg kan fikse så den ikke drypper. Alt det andet er bare lidt info som måske ville hjælpe.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din udstødningspakning er ikke tæt. Måske er det også galt med indsugningspakningen, så jeg vil foreslå dig at skifte dem.
Hvad med indsugningsfilteret - er det monteret? Falsk luft og/eller manglende filter giver for lidt vacuum i karburatoren, sikkert derfor at du skal aktivere choker. En grundig rensning af kaburator og dysere er sikkert heller ingen luksus.

Søren O
Hej Søren, jeg har skiftet pakning ved udsugningen. pakningen er helt våd men tænker ikke det har nogen betydning, men er ikke sikker. karburator har fået en ordenligt rensning, og alle dyserne er lige til at se igennem.
Det kunne godt ligne den får for fed en blanding, eller der er for meget olie i benzinen, eller totaktsolien er af for dårlig kvalitet.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
oliver møller skrev den 07-04-2021 21:14:50

Den får de ca, 100ml på 5 liters dunk

Den kører på denne olie Link: 2 takts olien

 Så burde blandingen være ok, kender ikke olien, men tror da den er ok.

Så er det blandingen benzin/luft, den får en for fed blanding..

Vi prøver igen, i morgen --
hmmm.... har bare lige sat den et hak op så den ligger på 2 øverste ud af 4 men det kan da godt være den skal et hak mere op
Hvis det er en nål du flytter, skal den ned for at give en magre blanding, såvidt jeg husker.
Det kan også skyldes et delvist tilstoppet luftfilter...

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis