Niveau forskel på gulv efter nedrivning af væg

Hej med jer

Har væltet en væg imellem stue og køkken og skal nu til at lukke hullet i gulvet.
Mine gulve er opklodsede strøer med gulvspånplader og der ovenpå højtrykslaminat.

I den ene ende passer det, men en skævhed i gulvet gør at der er 5mm forskel i den anden ende.

Hullet er lidt over 5m langt.

På billederne ses forskellen. Laminatgulvet er stadig på den ene side af billedet (Berry Alloc, t=11mm.

Hvordan kan dette rettes op således det passer sammen. Det skulle meget gerne være flydende gulv, så ingen liste.

Mvh.
Fcb83
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at hæve den lave side med noget plade af en art? 
RasmusC skrev den 07-04-2021 20:25:02

Hvad med at hæve den lave side med noget plade af en art? 

 Det tænkte jeg også, men der er en løbende skævhed på 5-6mm.

Det er den røde væg der er fjernet. Og gulvet i stuen er for lavt i den venstre ende af køkkenet.


Mvh.
Fcb83
I så fald kunne du måske bruge selvnivellerende spartel til at hæve de lave dele. LIP 226. Fiberspartel er bedst egnet til træunderlag. Husk at prime først (Og læg noget i hullet mellem de to rum.;) ) 
RasmusC skrev den 07-04-2021 20:53:08

I så fald kunne du måske bruge selvnivellerende spartel til at hæve de lave dele. LIP 226. Fiberspartel er bedst egnet til træunderlag. Husk at prime først (Og læg noget i hullet mellem de to rum.;) ) 

Ok. Det tænker jeg bliver løsningen.
Hullet bliver naturligvis lukket med gulvplade.


Hvilken primer skal/kan bruges?

 


Mvh.
Fcb83
Hvordan vil du samle laminat-gulvet? Hvis du bare vil pille den savede række op og lægge nyt så det går ud i et ville jeg bare rette det op gradvist med noget gulvunderlag.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
BOFH skrev den 07-04-2021 22:30:18

Hvordan vil du samle laminat-gulvet? Hvis du bare vil pille den savede række op og lægge nyt så det går ud i et ville jeg bare rette det op gradvist med noget gulvunderlag.

/BOFH

 Ja, den sidste række tages op så det kan samles på alm. vis.

Tænker du at jeg kan gradvist udligne skævheden i både længderetning samt tværsretning med gulvunderlag?

Mvh.
Fcb83
fcb83 skrev den 08-04-2021 07:26:34

 Ja, den sidste række tages op så det kan samles på alm. vis.

Tænker du at jeg kan gradvist udligne skævheden i både længderetning samt tværsretning med gulvunderlag?

 Ja. Tænker det er mere simpelt end at få et spartelprodukt med en masse vand hældt ud på dine gulvspånplader hvor du risikerer at limen i samlingerne bliver svækket.

Der findes jo masser af gulve der ikke lever op til moderne krav om planhed, så hvis man udjævner forskellen i niveau med eg 2mm per løbende meter vil det på slutgulvet være meget svært at mærke forskel..

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 08-04-2021 08:24:49

 Ja. Tænker det er mere simpelt end at få et spartelprodukt med en masse vand hældt ud på dine gulvspånplader hvor du risikerer at limen i samlingerne bliver svækket.

Der findes jo masser af gulve der ikke lever op til moderne krav om planhed, så hvis man udjævner forskellen i niveau med eg 2mm per løbende meter vil det på slutgulvet være meget svært at mærke forskel..

/BOFH

Det kan du selvfølgelig have ret i. Hvilket produkt tænker du? eg 2mm?

Sådan noget her?
https://www.silvan.dk/no-noise-fold-out-gulvunderlag?id=5102-2023911

Mvh.
Fcb83
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også