Nyt komfur med varme i kogeplader, men ikke i ovn

Hej elektriker-kyndige :-)

Vi har overtaget et sommerhus, hvor sælger som det sidste installerede et komfur. Vi overtager altså et helt ubrugt komfur (manualer etc. lå stadig i ovnen). Udfordringen er så, at der er varme i kogeplader og ur, men ikke i ovn (hverken lys, blæser eller varme).

Der er liv i alle tre faser (målt bag på komfuret), og ved google søgninger er den mest kendte fejl overophedningssikringen - men ovnen er jo ubrugt.

Er der nogen gode råd til hvad jeg skal kigge på? 
Kan den være installeret forkert?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ikke et billede af tilslutningen gerne både i vægudtaget og komfuret. Der kan mangle en nulledning. Sommetider skal blå og grå forbindes sammen til nul.

fase


Og diagrammet fra vejledningen. 
Dit komfur ser ud til at være tilsluttet korrekt, så yderligere fejlfinding kræver måling på stedet.

fase
Aktiveret børnesikring måske?
ev elmand skrev den 06-07-2021 23:18:52

Det kan være uret der er indstillet forkert. Er der en manuel position. 

Uret?

Det indstiller man bare - tror ikke jeg helt forstår hvor du vil hen.  

Tak for jeres hjælp!
Jeg prøvede at læse og følge den norske vejledning, hvilket var mere forståelig end den svenske…
Ovnen virker - det var vist en fejl 40 mere end noget andet… suk…

Jeg har været forbi en kunde juleaften sent eftermiddag. Her var anden sat i ovnen og de "kloge" svigerdøtre havde stillet uret. De gik alle i kirke og da de kom hjem var ovnen lige så kold som da de startede. Jeg skruede på uret og vupti så startede ovnen. Der blev vist først spist andesteg efter at der var danset om juletræ m.m.
Det med uret har jeg også været ude for flere gange. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis