Terrænbatts og kapillærer brydende lag

Hej jeg skal til at lave et terrændæk i et lille anneks.
Hvordan er det med rockwool terrænbatts jeg kan se at 150 mm bør være kapillærbrydende. Men ville i lave yderligere?
Tænker konstruktionen eller skulle være 2 rækker a 100 mm evt den ene med 150 mm (altså 250 mm) 
Afsluttet med svømmende gulv eller beton(10cm).
Jeg synes selv sagt rockwool virker lidt mindre kapillærer brydende end sundolitt er det forudindtaget :)? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sundolit kan betegnes kapilær brydende, men jeg mener nu ikke det gælder rockwool. Og du skal også have tjek på trykstyrke hvis du vælger svømmende gulv. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Begge dele kan bruges, men kan se at der er forbehold for højt grundvand hos Rockwool som jeg ikke lige umiddelbart finder hos Sundolitt. Selv ville jeg gå med Sundolitt og så skele til trykstyrke så du kan lave en helt let konstruktion til dit svømmende gulv uden at bruge beton.
Ingen tvivl om at polystyren er det rigtige valg.
Rockwool hører i min værden ikke hjemme mod jorden.
Tærrenbatts er et produkt som er opfundet for at få del i markedsandele. Det er ikke det samme som at det er et egnet produkt.
Og husk som pointeret at vælge korrekt strykstyrke hvis du laver let terrændæk direkte på isolering. Du er oppe i trykstyrke 250 ifølge div. producenter. 

Elektronikteknikeren
Tak for jeres svar.
Min bekymring gik også lidt på det Rockwool skrev med grundvand, samt at de ikke har en decideret "svømnende løsning" i deres vejledning som Sundolitt
Sidste år blev det til Sundolitt med følgende:
Sand til afretning, 175 mm sundolit climate C80 vidst (vidst 100 mm og 75 mm lagt forbandt), gulvspånplader. Synes det virkede rimelig stabilt. Selvom det jo egenligt bør være en MX150, men den er svine dyr.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis