Nedstroppet loft i vådrum i kælder

Hej

I vores nye hus skal vi have et badeværelse i kælderen. Der skal laves nedstroppet loft grundet rørføringen til ventillation og jeg er nu kommet i tvivl om hvordan det udføres i vådrum når der skal troldtekt op.

I badeværelset ovenpå er der dampspærre op imod spærrene, men da etage-dækket er lavet med OP-DECK, er det rå loft i underetagen stålplader. Hvis jeg nedstropper loftet med et stålskelet og monterer troldtekt med en bagvedliggende 45 mm isolering er jeg ret sikker på at fugten trænger op i hulrummet mellem loft og etagedæk.

Laver man det med en dampspærre under troldtekten? Hvad så med fugt der bliver fanget mellem dampspærre og etagedæk?

Nogen der har nogle bud?

Mvh Henrik
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da der sikkert er stort set samme temperatur på etagedæk som i rummet nedenunder så er der ikke behov for dampspærre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der hvor der sker en fortætning af vanddampe er op ved den kolde side af isolering. Eller rettere det sted i isolering hvor dugpunkt er.
Så hvis gulvet ovenpå ( etagedæk måske med gulvvarme) er lunere end det er i bad i kælder  så er troldtek "den kolde side" og dampspærre må så ikke sidde der. Etagedæk er damptæt så det er netop ved at indelukke at der er chance for fugt.
Men lad os høre andre ( bygge tosser   )

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis