Gavl med udhæng

Jeg har et spørgsmål omkring opbygning af gavl.

Huset jeg bor i fik i 2013 nyt tag, i den forbindelse blev gavlen ændret så udhænget blev ført op i kip (billede 1). Husets oprendelige gavl, var lavet så udhænget lå vandret i samme nivau som udhænget på husets langsider lang tag (billede 2). Jeg ønsker nu at ændre gavlene til den oprendelige konstruktion og i den forbindelse mangler jeg lidt fif til hvordan skellettet til bekledningsbræderne opbygges stabil.
remmen som tagkonstruktionen ligger på er ikke ført ud over husket murkant.

på forhånd tak :)

Billede 1

Billede 2
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
NÅ og hvorfor dog det. Den nye konstruktion er da meget mere elegant. Er det på grund af vand ind i muren under remmen i gavl så kan det reddes med en blik inddækning 
Men det var jo ikke det spørgsmålet drejer sig om.
Du skal vel både have gavl - og udhængets under -beklædning af.
Så kan du hænge lægter ned fra tagets lægter, da det sikkert er dem der bærer udhæng. Disse lægter kan så stabiliseres med nogle stykker krydsfiner ind på det skelet der nu er under gavl beklædning.
Det er bare et forslag før man overhovedet kan se hvad der gemmer sig bag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak :)

Tak for dit løsningsforslag. Stabilisering med krydsfiner havde jeg ikke skænket en tanke.
Ja, det er på grund af vand i muren og under remmen. Jeg har kigget på forskellige blik løsninger, her syens jeg dog ikke jeg har fundet noget der egner sig 100 % til formålet. Jeg hører gerne hvis du har gode ideer eller kendskab til en god løsning. Der er plateau på 6 cm fra rem til murens yderside.

 
Prøv at tage fat i en blikkenslager. Han har erfaringen med inddækningen.
En løsning kunne være et ekstra “brædt” under de nuværende, selv om det vil gå lidt ud over udseendet. Du har en flot gavl nu.

Søren O
Bare et par ideer, gode eller dårlige  

En strimmel tagpap på toppen af muren, derefter en trekantliste og så pap uden på igen. 

Føre beklædningen helt ned til toppen af muren i flugt med jernstolperne.

Bræt på remmen, en drypnæse noget lignende denne ​Blik​​​ og så en beklædning uden på igen.


Bare kald mig BBB 
Hvad med noget ala de her inddækninger.
https://nettotag.dk/inddaekninger/salbaenk

https://www.bauhaus.dk/bmc-salbaenk-16a?gclid=Cj0KCQjwsLWDBhCmARIsAPSL3_1hoLDd20cw70pcnP79rPHjB843aAnUn-yFvQyg7CXbVlwTigmE6FEaAnxXEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Jeg er med på at den måske ikke helt matcher i størrelsen. Men man kunne få en blikkenslager til at at lave noget fint.
Ovenpå muren ville jeg så, hvis jeg var dig lægge en trekantet liste så du kunne få lidt fald på. Få den nye inddækning op og lidt på på den eksisterende rem og sætte derefter en ny plade hvid plade udenpå, du kunne jo vælge noget der matcher din nuværende galvbeklædning, på den måde får du ekstra beskyttelse til remmen og du får ledt vandet ud over dine mursten.

Håber forklaringen gav mening. :)

PS. Jeg synes din gavl er super flot, det ville være ærgerligt at gå tilbage til det gamle look.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis