Nyt batteri til havetraktor

Jeg var så heldig, at der fulgte en havetraktor med, da vi købte vores hus. Det er en Husqvarna LTH152 fra 2011. Den havde nogle problemer med at holde strøm sidste år, og jeg fik den kun startet op efter vinteren med hjælp fra en oplader. Da den så var startet op, kunne den godt starte op uden hjælp næste gang, så længe jeg sørgede for at bruge den hver anden uge eller sådan noget.

I år er jeg ikke helt så heldig. Jeg har prøvet nogle gange, hvor jeg har ladet batteriet helt op, og når så jeg prøver at starte, når den lige at dreje en omgang eller sådan noget uden at få ordentlig fat, inden den må give op igen. Der er oftest ikke nok til mere end ét forsøg, før indikatoren på laderen viser, at batteriet lader forfra igen.

Jeg tænker umiddelbart, at batteriet er dødt, og jeg skal have et nyt. Jeg har prøvet at søge på det, og jeg kan ikke finde noget info om, at modellen kræver noget bestemt batteri. Så mit spørgsmål er egentlig bare, om det er rigtigt forstået, at det jeg skal have fat i bare er et standard havetraktorbatteri eller sådan noget i den retning?

Jeg vil tilføje, at jeg overhovedet ikke kan udelukke, at det er et eller andet, der er galt. Altså at det er noget andet i opstarten, der ikke virker. Jeg har ingen erfaring med at pille i motorer overhovedet. Men jeg tænker, at batteriet ikke er noget dårligt bud, når det bliver afladet så nemt, som det gør. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min erfaring er, at batteriet holder i ca. 5 år, hvorefter man får de symptomer du beskriver. Har lige skiftet på min. Køb du roligt ved f.eks. Harald Nyborg.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for svar! Ja, nu kan jeg læse mig til, at jeg skulle have ladet batteriet op et par gange i vintersæsonen. Det må jeg huske næste år. Jamen, så lyder det til, at jeg skal i Thansen en tur.

Er der i øvrigt noget, jeg skal være opmærksom på, når jeg skifter det? Kan jeg godt bare skrue det fra med almindeligt værktøj, så længe jeg ikke lægger en skruetrækker på tværs af begge poler eller sådan noget?
Start altid med at skrue minus-polen af først. 

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis