Kommentarer til projekt: Hjemmelavet carport med værksted

Her samles kommentarer til projektet: Hjemmelavet carport med værksted

Kommentarer vises både her og på projektet.

Mvh Lasse
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stærkt Lasse! Ser godt ud :) Godt arbejde. Dejligt vi kan hjælpe hinanden lidt. Kan se du ikke valgte dampspærrer. 
bandk1982 skrev den 06-04-2021 14:04:43

Stærkt Lasse! Ser godt ud :) Godt arbejde. Dejligt vi kan hjælpe hinanden lidt. Kan se du ikke valgte dampspærrer. 

 Ja, jeg har virkelig været i tvivl omkring dampspærren, fordi der har været så frygtelig mange meninger. Jeg undlod den kun fordi, at jeg ikke tror, at jeg kommer til at stå der om vinteren. Og at det mest blive småting jeg kommer til at lave derude. 


Indtil videre er temperaturen tilpas derude, og forestiller mig næppe der vil komme frost. Rummet føles ikke fugtigt eller noget. Så når bare det hele er tørt og lunt, er jeg ikke nærvøs for at have ting til at stå derude. 😉


Mvh Lasse
Vildt flot projekt.

Godt lavet og et fantastisk resultat. Er ikke i tvivl om, at du bliver glad for den løsning.

Du må endelig dele, når det er helt færdigt med fliser/støbt indkørsel. Det er jeg spændt på at se.

Mvh. AllanE
AllanE skrev den 06-04-2021 15:03:42

Vildt flot projekt.

Godt lavet og et fantastisk resultat. Er ikke i tvivl om, at du bliver glad for den løsning.

Du må endelig dele, når det er helt færdigt med fliser/støbt indkørsel. Det er jeg spændt på at se.

 Tusind tak! Det var nemlig oplagt at lave en carport der, indtil videre har bilen stået ved vejen. :)

Ja! Det skal jeg nok, men jeg vil lige have en mand ind over som har lidt mere erfaring. Men håndværkerne har virkelig travlt i disse tider :(


Mvh Lasse
Christian M skrev den 08-04-2021 23:58:21

Ser rigtig godt ud. Er især vold med overdækningen.

Hvordan gør du med vandet på taget? Kan ikke lige gennemskue hvor det løber hen? 

 Hehe, nej, det er faktisk ikke nemt at se. Eftersom der ikke er plads til en tagrende, har jeg anskaffet noget der hedder en 'tagbrønd', som bliver svejset på tagpap og ned igennem taget til kloak. Jeg har lavet en tilpas høj kant forenden af taget, med en trekantsliste, og lagt tagpap op langs det, så der er tilbagefald når vandet kommer derned, og derved ryger ned i tagbrønden. Det skal siges at jeg synes ikke det ser pænt ud oppefra, men det virker! Og den kan dæleme tage mange m2 regnvand sådan én. 


Mvh Lasse
Det ser godt ud. Ja elektrikere er ofte multi håndværkere. Jeg synes det ser ud som om det hænger på naboens garage. Du har naturligvis en gentelemen aftale men er det også tinglyst eller ?
(Og du behøver ikke at kopiere for at svare)

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ev Elmand

Jeg har fået lavet en vældig byggetilladelse, (hvilket i sidste ende var meget flueknepperi) og faktisk er muren delt i 2, hans side er gulstens og vores rødstens, midt i mellem ligger skel faktisk.

Tidligere nabo har endda været ovre på vores side af muren for at montere hans carport, før vi flyttede til! Så der er ingen ko på isen fra vores side af. Det hele er retmæssigt opført, vil ikke risikere at skulle rykke det ned igen haha. :D Desuden har jeg snakket med nabo inden opførelse om han havde nogle indvendinger, jeg vil i hvert fald ikke have nabokrig...


Mvh Lasse
Wow wow wow. Hold da op hvor er det blevet flot. Respekt! Min far skal have bygget ny carport. Jeg vil vise ham dette projekt og se om han bliver inspireret.
Hvis man kun har husets mur i den ene side, men kun en hæk i den anden side, hvordan ville I anbefale at den anden side skulle bygges? En mur ligesom i dette projekt eller en lettere konstruktion?
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis