Bygget mig en kuldebro

Vi har i vores 60er villa for 2 år siden, nedlagt det gamle vindues træ parti i stuen, og fået nye gulv til loft vinduer.

Vi har i år fjernet de gamle trægulve på strøer, klaplag og støbt nye beton gulv med gulvvarme i. Der er lagt 2cm kantisolering mod ydervæg samt 5cm ud mod vinduespartiet. Der er ca. 10-15mm forskel fra sokkel/fudament til det støbte gulv. Det har har fyldt ud med flydespartel nu - men kan efter følgende se jeg har fået bygget mig en glimrende kuldebro. Nogle gode forslag til udbedring af denne - eller skal man bare sige skidt pyt?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo ikke flydespartel der er skyld i kuldebro. Det er den gamle sokkel der sådan set er for bred på stedet. Ja du har en kuldebro og har altid haft det. Det kan måske give problemer med misfarvning ( nogen gange kondens)på eventuel trægulv hvis det det der er planen.
Er det leca sokkel så er det ikke så stort et problem, der er jo lidt isolering i det.
Der er stort set ikke noget at gøre nu andet end at hugge  den halve sokkel væk et stykke ned og så isolere op til gulvhøjde.
ELLER lade som om du ikke har set det  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 06-04-2021 22:18:50

Det er jo ikke flydespartel der er skyld i kuldebro. Det er den gamle sokkel der sådan set er for bred på stedet. Ja du har en kuldebro og har altid haft det. Det kan måske give problemer med misfarvning ( nogen gange kondens)på eventuel trægulv hvis det det der er planen.
Er det leca sokkel så er det ikke så stort et problem, der er jo lidt isolering i det.
Der er stort set ikke noget at gøre nu andet end at hugge  den halve sokkel væk et stykke ned og så isolere op til gulvhøjde.
ELLER lade som om du ikke har set det  

 Jeg lader som om jeg ikke har set det ;) Det er trodsalt et hus fra 1963, så der er sikker også mange andre steder der er noget.......

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også