Nye vinduer - Ventilation?

Hej Alle
Vil gerne have jeres input / erfaringer omkring ventilation i vinduer.
Vi står overfor at skifte til mere energivenlige vinduer, og valget er faldet på https://jvk.dk/tilbud/vinduer/topstyrede-vinduer/type-98-topstyret/ da jeg har fået et godt tilbud.

Nu kommer spørgsmålet så, skal vi med eller uden ventilation i karmen?
Hvad taler for og imod - Fruen har støvallergi, og mener det vil trække for meget og sende støv rundt i huset.

Vil gerne høre omkring erfaringer på træk med disse ventilationer

På forhånd tak
Carsten

Makita-fan
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til :-)

Vi har ventiler i alle vores (Som dog er KPK). Det er ud fra tanken om at de nye er væsentlig mere tætte end de gamle, og huset ikke er bygget til at blive tætnet (hus fra 1965 ).
Vores ventiler er altid åbne, undtagen når det blæser direkte ind. Det kan godt trække, men så lukker vi dem. Jeg har konsekvent købt med ventiler, det er trods alt lettere at lukke dem, hvis det trækker, end at åbne dem, hvis vinduerne er købt uden :-)
Vi oplever ikke træk fra dem, hvis de er lukkede..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hej Lyhne1
Tak for velkomst hilsnen :)

Du har fuldstændig ret med, at det er nemmere at lukke dem i igen - Mener bare jeg tidligere har mærket med nogle ventilationer, at der var træk selvom de var lukket. Det kan selvfølgelig også være noget med kvaliteten på produktet.
Vores hus er fra 1960, så det er selvfølgelig heller ikke helt tæt, selvom jeg har skiftet gulv, lofter samt dampspærre. Så det er væsentlig bedre end før

Mon ikke kvalitet er i top ved næsten alle vinduesproducenter i dag - Så jeg tænker at vi går med ventilationer, og så må fruen sku nyse derudad hvis de ikke er :)


Makita-fan
Jeg kender ikke kvaliteten af JVK.. har de en udstilling, hvor du kan se dem?
Ellers har andre herinde måske erfaring med netop dem..
Jeg synes der florerer historier om ret svingende kvalitet af vinduer/døre, så man kan vist godt være uheldig..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg har ventiler i kælderens vinduer, da der sjældent bliver åbnet vinduer dernede, mens resten af huset har uden.
Ventilationen i badeværelset i stue og på 1. Sal sørger for træk/luft skifte igennem hele huset, og sørger på denne måde for god luft kvalitet i kælderen.

Ja, det skaber træk i visse vind situationer, men da jeg ikke "bor i kælderen" så er det ikke et problem.

 

Jeg vil ikke kommentere på ventil eller ej, men husk at der åbnes for tilskudspuljen i morgen kl 10.00
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis