Lukning af garage port

Hej
Jeg har for ca 6 måneder købt hus og vi har fra starten talt om hvad vi skal gøre ved den her gamle garageport. Rummet bag porten bruger jeg til hobbyrum så der kommer aldrig en bil eller mc ind bag den og det vil være optimalt hvis vi kan lave noget isoleret væg eller port.

Jeg har overvejet at bygge en væg af træ med dør i den ene side og så hvide fibercement plader udvendigt, men er blevet i tvivl om om det bedste at gøre ville være at mure en væg op i gasbetom og mursten så det passer til soklen og så stadig sætte en dør i.

Spm 1:
Må man godt lukke en port af på den måde, tænker på om det kan give problemer med regler for brand og flugtveje?

Spm 2:
Jeg kan også få monteret en isoleret port men er i tvilv om om det ikke stadig vil give kuldetræk ind i rummet bag?

Nogle forslag?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det var mig der stod i sådan en situation, så ville jeg gå med fibercement modellen. Bare hvis nu, at man en dag havde behov for en port igen, så er det nemt at reetablere. Og så synes jeg ikke det gør noget skidt for udseendet. 
Jeg har lukket en port og sat en dør i. I porthullet opbyggede jeg et skelet af reglar, isolerede 200 mm, dampspærre og gips. Udvendig vindpap og Ivarplank liggende. Husk sokkelpap mellem bundter og beton. Har fungeret perfekt i 12-13 år nu.Døren købte jeg som ny, billigt i Skave. 
Når der kommer dør i, så er problemet med flugtvej løst. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for input kaster mig over et skelet med reglar osv, jeg også at det bliver det mest økonomiske.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis