Ejerskifteforsikring - overlægger ikke galvaniseret

Hej
Jeg er igang med at lave vores carport om til garage.
I den forbindelse, ser jeg nu at den overlægger (IPE) som ligger over begge portåbninger ikke er galvaniseret eller lign. Og er overflade rusten.
Huset er fra 2008, men fik skiftet alle mursten i 2013, så burde en overlægger ikke være galvaniseret? Der er jo ikke en decideret skade endnu, men der kommer der jo.
Nogen der har en ide om ejerskifteforsikringen burde dække? 

Hej Jeg er igang med at lave vores carport om til... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
For en der har købt og solgt et par huse i Sverige, må jeg bare sige, at det er et MEGET bedre system. Et er, at det er professionelle større firmaer der foretager byggesynet, noget andet er, at det er synsmandens forsikring der skal dække ikke opdagede mangler. Det giver en helt anden motivation til at komme i bunds med synet, og få alt afdækket, og synsmanden er meget mere klar og opmærksom på, hvad der er forsikringsdækkende risici og skader end det jeg har oplevet i Danmark. 

Mvh Troels
Byggesagkyndige kan også gøres erstatningsansvarlige i Danmark hvis der er tale om noget de burde have opdaget og det er ofte nemmere at få erstatning ud af dem end af ejerskifteforsikringen. Forsikringen har dog også ansvar for ting der decideret ikke kunne opdages (altså skjulte fejl og mangler).

Man kan kikke på afgørelser fra klagenævnet for byggesagkyndige. Der er en del sager hvor der gives erstatning for ting der reelt er sjusk 

Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også