Ejerskifteforsikring - overlægger ikke galvaniseret

Hej
Jeg er igang med at lave vores carport om til garage.
I den forbindelse, ser jeg nu at den overlægger (IPE) som ligger over begge portåbninger ikke er galvaniseret eller lign. Og er overflade rusten.
Huset er fra 2008, men fik skiftet alle mursten i 2013, så burde en overlægger ikke være galvaniseret? Der er jo ikke en decideret skade endnu, men der kommer der jo.
Nogen der har en ide om ejerskifteforsikringen burde dække? 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tag en stålbørste og bøst det løse rust af og giv bjælken en gang rusbeskyttende maling. Se lige om ikke ejerskifteforsikringen har en betydelig selvrisiko.

fase
Der er både det med selvrisiko, og så er ejerskifte forsikring kun sat i verden for at dække skader på ting som ikke er præciseret i tilstandsrapport. Og der er jo ikke sket skader endnu.
Desuden så er der ikke krav om at det skal være galvaniseret. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Rent funktionsmæssigt betyder det heller ikke noget, at den er rusten, den vil aldrig ruste så meget, at den er svækket.

Vi prøver igen, i morgen --
Du har intet krav, for du har ingen skade, som opstod før overtagelsen. 

Mvh Troels
Jeg har knoklet rundt med TRYG ejerskifte i knap 2 år, om 3 sager bl.a. en meget dårlig tilbyg tiderlig ejer havde lavet på mit hus. Denne er nu revet ned og ny bygget!

Jeg har lært følgende om denne meget filurlige forsikringstype:

"Ejerskifteforsikringer dækker skader og nærliggende risiko for skader, som har været til stede på tidspunktet for ejerskiftet af ejendommen. Fejlkonstruktioner ved ejerskifte af ejendom dækkes ikke af ejerskifteforsikringen, da det forhold, at en del af en ejendom er opført fejlagtigt, ikke i sig selv udgør en skade eller en nærliggende risiko herfor."

Hvis du ikke kan bevise at den udgør en skade eller en nærliggende risiko for skade - så får du ikke dækket noget som helst.

Se mere om min kedelige min lærerige sag her: https://www.facebook.com/media/set/?vanity=blochsvej33&set=a.214330133650220

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tak for alle svarerne :)
Jeg må male bjælken så godt jeg kan og håbe
det holder. 

Jeg har også mursten på huset som sidste år, begyndte at smuldre pga for meget fugt. Det afviste ejerskifteforsikringen også. 

Bandk 1982
Det er også min erfaring at ejerskifte forsikring stort set ikke er noget værd. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 06-04-2021 15:43:27

Bandk 1982
Det er også min erfaring at ejerskifte forsikring stort set ikke er noget værd. 

 Der skal kæmpes! Meget alt magt og hvad man kan. Prøv at se min historie her en dag du keder dig ;o)

Det er ikke fordi jeg sympatiserer med forsikringsselskaberne - men i dette tilfælde, så er det jo fair nok, at begyndende rust på en overligger, ligger inden for rammen af hvad der skal vedligeholdes og eventuelt kunne besigtiges før køb. Hvis alle de ting, som ikke bliver lavet i overenstemmelse med byggeregulering skulle give adgang til erstatning, så vil det stort set være umuligt at sælge huse i Danmark. 

BANDK - mht din sag, så er du vel heldig, at synsmanden ikke faldt over de åbenløse mangler der var på tilbygningen. 

Mvh Troels
TRRA skrev den 08-04-2021 07:29:52

Det er ikke fordi jeg sympatiserer med forsikringsselskaberne - men i dette tilfælde, så er det jo fair nok, at begyndende rust på en overligger, ligger inden for rammen af hvad der skal vedligeholdes og eventuelt kunne besigtiges før køb. Hvis alle de ting, som ikke bliver lavet i overenstemmelse med byggeregulering skulle give adgang til erstatning, så vil det stort set være umuligt at sælge huse i Danmark.

BANDK - mht din sag, så er du vel heldig, at synsmanden ikke faldt over de åbenløse mangler der var på tilbygningen. 

 Ja - ham der har lavet tilstandsrapport har godt nok sovet i timen!! Det samme med dem der har bygget det. Klamphuggeri. 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også