Fugtsikring af kælder, mulig byggesag?

Hej LDSer

Jeg vil lige hører om jeg er blevet snøret af min murer, eller om han har ret i dette tilfælde.
Vi har haft lidt fugtige kældervægge som var blevet behandlet med skalflex multitæt og så er der opsat en DUKA kælder ventilator, som har klaret det værste.

Grundet renovation af badeværelse har kælderen været uden el i en periode og jeg har dermed kunne se fugten komme tilbage. Mureren der har været på badeværelset har jeg spurgt ind til det omkring fugten i kælderen. Han har sagt at man blot kunne bruge fundablokke op til ca. 1.6m og imellem kældermur og fundablokke indlægge grundmursplade. Da han sagde det virkede sagde jeg ja til den løsning.

Er det en metode i nogensinde har hørt om før eller er det helt galt?

Han mildeste talt har ødelagt mit badeværelse for 80.000+ kr. For et rum på 8 KVM hvor alt finish er kasseret af byggesagkyndig. Derfor er jeg blevet lidt skeptisk på hans faglighed, er der nogen der kan byde ind på om jeg også skal standse betalingen på dette og hvad fanden jeg lige skal gøre i det hele taget?

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorvidt du kan komme efter ham og får noget ud af det ved jeg ikke rigtigt - men jeg har aldrig hørt om, at bruge grundmursplader på indvendig side af soklen. Hvorvidt det er værre end andre produkter der blokerer fugten fra at komme ind er svært at sige. Men du risikerer at fugten så kommer ind via gulvet, med mindre det er fugtspærret også. 

Mvh Troels
Tak for svaret, er godt nok lidt på bar bund i forhold til den her fagmand.

Nej, vi nærmer os noget juridisk der, har ikke betalt ham da jeg jo som skrevet skulle bruge noget mod fugt og reelt set har han bygget et indvendigt omfangsdræn uden noget afløb, sådan som jeg kan forstå på det hele.
Kan en murer bare frasige sig alt ansvar og bruge et udenvendigt produkt indenfor og så sige at det har han gjort i mange år uden problemer og slippe afsted med det, her tænker jeg konkret på de grundmursplader der er ilagt.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis