Vægpuds der falder af

Jeg har købt et hus fra 1964 til renovering og jeg står og skal overveje om al puds skal hakkes af, da jeg synes det ikke virker til at sidde specielt godt fast. Tidligere ejer har sømmet store søm i cellestenene som så er gået i stykker en del steder. Der er pudset ca. 15-20 mm med samme produkt over det hele og der er både glatte gule sten og alm. røde sten.

Jeg er med på at man kører murerhammeren over væggen og lytter efter hvor det er hult. Men hvad så de steder hvor det bare er en lille smule hult? Dem er der nemlig en del af og hvis I her på siden råder mig til at hakke alle de steder løs så skal hele væggen hakkes fri for puds.

Håber på svar.

vh
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skal over alle steder der lyder skruk, ender du med at det hele skal pudses om.
Bor selv i et gammelt hus, mit puds er meget porøst så der er ikke meget cement i.
Hvad skal du have på væggene, er det eks miljøvæv tror jeg ikke det giver problemer.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 05-04-2021 19:10:12

Hvis du skal over alle steder der lyder skruk, ender du med at det hele skal pudses om.
Bor selv i et gammelt hus, mit puds er meget porøst så der er ikke meget cement i.
Hvad skal du have på væggene, er det eks miljøvæv tror jeg ikke det giver problemer.

Jeg skal fuldspartle efterfølgende. Men er jo usikker på om pudsen kan holde. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også