MDF plader som undergulv i køkken

Nogle der har erfaringer med benyttelse af 6 mm MDF plader til under gulv i køkken. Der er originalt trægulv i rummet, hvorefter der lægges MDF plader ovenpå og til sidst vinylgulv. Skal der forbores i en MDF plade eller er det tilstrækkeligt bare at skrue skruer ned i trægulvet underneden og fastgøre på den måde. Gulvet siddet umiddelbart udemærket fast, selvom det kun er 3,5 x15 mm skruer der bruges og uden at der forbores. Men hvis der skal forbores hvad vil i anbefale af bruge af bor til? Og er det bare et almindeligt træbor der skal bruges eller skal det være sådan et forsænker bor?

På forhånd tak 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen forboring er nødvendigt i MDF. bare du bruger skruer med skær. men jeg ville ikke bruge MDF som undergulv. 
Det har meget lidt styrke især når du er nede i 6mm, så du opnår ikke rigtig noget. Er underlaget ikke plant idag er 6mm MDF næppe stift nok til at rette op.

Normalt bruger man spånplade der har lidt mere styrke eller krydsfiner. Og gerne i måske 12mm

Men hvis dit trægulv er plant kan du vel lime på det direkte ?

Ask
Ok super. Tror jeg benytter mig af de der skruer med skær. Problemet er at det skal være en 6 mm plade idet det er det der passer så pladerne kommer helt op og ind under panelerne og det var det jeg kunne få der passede i målene. Spånplader findes så vidt jeg ved, kun i større mål. Der er ikke plads til yderligere. Ved ikke om lime ville være en mulighed, tænker det hvertfald er meget lettere at få af med skruer, hvis man på et tidspunkt har tænkt sig at skifte igen. Det jo heller ikke så mange kvadratmeter det drejer sig ude i køkkenet, så umiddelbart er skruer fint tænker jeg. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis