KPK vision vs. Outline daylight

Hej,
Vi skal have skiftet vinduer og døre i vores hus og kigger på KPK Vision og Outline Daylight serierne.

Mit spørgsmål: er der nogen forskel på de to?

Ud fra specifikationer og design ligner det nøjagtig det samme vindue, men jeg kan meget vel have overset noget :)

Tænker derudover at de er ejet af samme koncern og umiddelbart har deres produktion et stenkast fra hinanden, så det er nærliggende for mig at tro at det er samme metervare med et andet logo. Det er der i og for sig ikke noget galt i, jeg vil bare gerne kunne vurdere de tilbud vi indhenter med åbne øjne.

Vi overvejede også Velfac 200 Energy, men ifølge energistyrelsens positivliste ved Bygningspuljen er de kun energiklasse 1 og udløser kun ca det halve i energitilskud, så de bliver svære for tømrermesteren at sælge :)

På forhånd tak for input

Mvh Morten
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Morten,

Jeg ser at du ikke fik svar på denne, men jeg står selv og skal vælge vinduer og overvejer om KPK Vision er merprisen værd i forhold til et standard-vindue. Hvad endte du med at vælge?

Mvh. AllanE
Jeg har (ad 3 omgange) skiftet alt i hytten til 3-lags kpk (ej alu) og kan ikke anbefale dem!

Jeg har på 14 elementer haft reklamationer på alt fra skæv ramme, defekt glas, skævt placeret låsebeslag og især mange farvegennemslag fra knaster både inde og ude - deres service fungerer fint men de har til prisen for travlt på fabrikken.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Uha ja det er da et par dage og en længere føljeton siden :) valget faldt i sidste ende på IdealCombi Futura+ som bliver monteret her i uge 10 :)

oprindeligt ville vi erstatte vores skydedør med en foldedør, men det kunne konstruktionen ikke bære, så vi gik tilbage til en skydedør og der synes vi at KPK/Outlines model var virkelig klodset både at se på og anvende. Så vi var omkring bl.a. Outrup også før vi endte ved IdealCombi Futura+ som lever op til alle vores krav.

vi besluttede derudover at det var merprisen værd at få de smalle rammer og det øgede lysindfald i vores 70er villa

held og lykke med jagten. Der er rig mulighed for at grave sig langt ned i detaljer og forskellige mere eller mindre vigtige energi beregninger ;) det er drøn hyggeligt
Tak for tilbagemeldingen, Morten2210. Vi har også kigget på Ideal Combi - de er virkelig flotte - men har droppet dem, fordi de er så dybe i forhold til vores eksisterende vinduer. Det vil kræve at vi tilskærer alle granitvinduesplader mv.

BOFH, hvornår har du købt og skiftet KPK-vinduerne? Er det i nyere tid, at du har oplevet de dårlige leveringer?

Mvh. AllanE
De første elementer vi fik leveret var i 2008 - to vinduer til 1.sals gavl (bundblik var fejlplaceret så låsemekanismen skrabte på når man åbnede vinduet. Fordør m. fast sideparti + to vinduer i 2010 (knastgennemslag og dampbuler - især på døren, rettet af 3 omgange), 3 stk vinduer til værelser i 2012 (knastgennemslag og dampbuler ), adskillige elementer i 2016 dvs 5 vinduer, 2 vinduesdøre og 3 fastkarmselementer (knastgennemslag og dampbuler, to vinduer var bundkarmen skæv + et andet hvor rammen hang så meget at den skrabte mod låseblikket i bundkarmen og ødelagde tætningslisten). Sidste leverance var i 2019 - en enkelt vinduesdør + dobbelt vinduesdør - den ene rude i dobbeltdøren var med defekt glas.

Dvs løbende reklamationer af forskellig art over en længere årrække, skal snart i nyt hus og der vil KPK ikke komme i betragtning.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Et alternativ er også Velfac 200 energy hvis du er på udkig efter de smalle rammer. Det har mine forældre fået i hele hytten uden problemer nogensinde - de spiller. Hos os faldt de kun på at de ikke levede op til bygningspuljens energiklasse 2 som vi har tilskudsBevilling til. Vi fik dog en bedre pris på Velfac 200 end KPK Vision og Outline Daylight gennem en Velfac certificeret tømrermester.

skal det være et mere standard vindue havde vi gået med Outrup Modern. Vi synes de var lækre og pæne at se på og min svigermekanik har været glade for deres træ/træ vinduer

men alt er en smagssag - her blot lidt indspark :) god jagt
Det skal også siges at vores nuværende vinduer sidder meget dybt således at vi kan trække de nye ind til samme position og stadig har 4-5 cm i falsen selv med de dybere karme, uden at vi skal tilpasse vores granit bundstykker :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis