Døråbning

Nogen som har et godt forslag til nedenstående?
Vi har fjernet dørkarm i 2 døråbninger (der skal ikke være dør mere) (Billeder: 1 åbning med beton og 1 åbning med træ) Vi vil fuldspartle og sætter filt på væggen, og vil gerne føre filten med rundt om døråbningen. Hvordan gør vi åbningen lige? Hvis vi sætter en træramme eller lign op, så skal hullerne mellem åbning og ramme vel udfyldes? Og kan man sætte filt på træ? Eller findes der andre gode løsninger? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Træskelet med fibergips kunne være en løsning. Men det er ikke godt med 2 vidt forskellige materialer. Det giver sig forskellig og vil derfor have tendens til at revne.
Der hvor du har træ med hønsenet er der et pudslag uden på, så mon ikke det kan gå an med at lime multiblokke ind i hullet.
Hvor der er beton ( som jeg tror er letbeton ) er det oplagt med multiblokke. Det kommer naturligvis an på tykkelsen af væggen, da multiplader ikke må være tykkere.
Så pudser du over fladen begge steder.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Som jeg læser skal hullet blive uden en dør i?
I kan sætte gips op, skrue det på træ og lime på beton.
Der skal kantlister og spartel på, så er det klar til filt.
Det er dog svært at sætte filt rundt om et hjørne, det bliver pænest hvis I bruger metal kantlister og skære skarpt af på kanten.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Vi er enige om at det er to separate åbninger, ik?
Den i beton, der ville jeg sætte to hjørneprofiler til puds/gips, gerne dem i plast. Lad være med at bruge dem med de skarpeste hjørner.  Brug akrylfugemasse som lim. Det vigtigste er, at profilen ikke vrider sig. Den behøver ikke trykkes helt i bund. Fjern akrylrester når det er tørt. Så spartler du. Slib så spartlen så selve hjørnerundingen er en mm højere end spartel. Læg filt og skær den af helt op til hjørnet. Lad være med at køre den rundt om. Absolut pæneste og stærkeste løsning.
Mht. Den åbning i træ. Er der noget der forhindrer dig i at fjerne træet? Skal selvfølgeligt undersøges, om den fungerer som overligger, men det ser umiddelbart for kleint ud.  

Mvh Troels
Ok Ok undskyld.  jeg har misforstået det. Troede at huller skulle lukkes. Så mit indlæg er helt nonsens.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis vi sætter gips op, hvordan / med hvad udfylder vi mellemrum mellem eksisterende væg og nyt gips, nogle steder vi der være helt op til 5 cm (for at lave åbningen lige/ i vater) 
Så kan du ligge et par ekstra lag gips i mellem, der skal bare fyldes op så du kun skal spartle lidt.
Du kan også bruge mørtel eller gipsspartel, men det er nok lettest med flere lag gips.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også