Kørn Prikker :) Fedt pærler til suppen

Ja nu er der jo mange Faggrupper om råder her inde på LDS.
så kan vi lave en samling over åndssvag ting som nogle af os har send en Lærlinge/Eleven ud efter   

Gerne en i enten selv et blevet snydt til   
eller sendt en ud efter
Eller bare hørt om.
---------------------------------
1" Eksempler " Nok den mest kente"
Smeden
Der sendte Lærling ud efter en Spand fyldt med Kørn prikker.

2" Eksempler
Kokken "  
Der sendte køkkeneleven over til nabo restauranten. for at spørge om de måtte låne nogle, Fedt perler til suppen.    
---------------------------------
Alle faggrupper er velkommen.
og både de dårlige og de kendte. bare en Lærlinge/Eleve. er blevet sendt haha

Det kunne jo være man hørte en helt ny.


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Ja nu er der jo mange Faggrupper om råder her inde... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat : Den medarbejder skulle selvfølgelig have en ordentlig reprimande af chefen. Det ligner ingenting, at lade lærlingen undgælde for svendens mindreværdskompleks. Det er i allerhøjeste grad et ledelsesproblem. Stakkels lærling. Den svend og chef må have været mere end almindelig dum, når der ikke blev sat grænser for løjerne .

Den pågældende medarbejder blev vinterfyret -og besked på at han ville blive sat til et andet job når (hvis) han blev genansat igen. Han fandt så et andet job i løbet af den følgende vinter.

Lærlingen lavede en fantastisk flot svendeprøve. I dag er han sjakbejs hos en af de rigtig store entrepenører.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Ja man skal selvfølgelig være gode ved sine kollegaer uanset set stille og status.
hvis man kan have det sjovt på arbejdet, sammen med ens Lærlingen, svende, Kollegaer, og få et smil og et grin,

Min Mester fortalte om en
Murerlærling der var blevet sendt op til ham, for kan købe skære skiver til rustfri stål, dem med blå gnister !
han fik selvfølgelig  nogle skæreskiver.
der gik en rum tid. så kom han tilbage og sage at han han hade fået det forkerte.

Så fortalte min Mester ham, dine svende driver gæk med dig, :)

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Hmmm husker selv i starten af min "karriere" at jeg blev sendt i byen efter en "røgvender" og jeg gik rundt hele dagen i næsten alle byens butikker, men ingen kunne hjælpe med en røgvender.

Til gengæld havde jeg også tjansen med at gå hen med kontanter i døgnboksen i banken (et par hunderede meter væk) Men så stak jeg af med dem. (joke), jeg stjal mere ting, end dirkete kontanter, fx ved at putte printerpatroner i skraldespanden, og tage dem "med ud" når jeg alligevel skulle ud med det andet skrald og papkasser, og så "glemme at låse containeren", og så hente dem efter lukketid.

Glimrende suplement til en elevløn.

Noget der pissede mig mest af var dels; som elev skal du selv betale dine sko, de SKAL være "fine", duer ikke at møde op i Nike Air eller Sketchers eller lign. (og de skal være superpolerede med skosværte osv hver dag.

Om sommeren var butikken som et drivhus, eller snarere en sauna pga de store vinduesfacader.

Der fik en enkelt gang chefen til at give is (som jeg naturligvis skulle hente) men ikke til at investere i Airconditon.

Behøver jeg sige at butikken gik konkurs kort efter jeg var færdiguddannet, og ikke ønskede at fortsætte som alm fastansat?
Jeg har i mine unge dage været fisker, og generationer bag mig også. Både min far og morfar (maskinmester) og farfar (skipper).
Så længe før jeg førte min fiskerdrøm ud i virkeligheden, vidste jeg godt at de nyje blev drillet om bord.

De skulle vande kompåsrosen...
Fodre kjølsvinet...
Hente vacum for maskinmester...

Og jeg var fast besluttet på at mig skulle de frome herrer ombord ikke narre...  der kom så en liste op med nattkokkeriet( tørre borde af og rydde op efter kaffe og tilfaldende småtteristing) Hvem var øverst på denne liste? Jo rigtigt gættet, mig.
Jeg nægtede pure at være den første, fik forklaringen at den nyjeste ombord altid startede. Men jeg var ikke til at rokke. Troede de bare ville at jeg vimsede rundt med klud og så var den leg forbi...  Men det blev så den nr 2 som startede og så ellers efter listen, og til sidst mig også.  Så startede listen forfra igen.
Og sådan gik det i de 10 år jeg sejlede. Det var slet ingen joke. Ganske alm arbejdsregler, men jeg var så fokuseret på ikke at lade mig narre at jeg slet ikke så nogen ide med denne opgave.

Frank Chr. skrev den 03-05-2021 08:25:35

..eller til den nye mand i sjakket "kan du ikke lige hente gravemaskinen med træudlægger". 

 Sådan en findes skam. Den hedder en Lysbro med træudlægger. Den kaldes også kaldes en skovl.


fase
S. Fabrin skrev den 03-05-2021 08:53:19

 Sådan en findes skam. Den hedder en Lysbro med træudlægger. Den kaldes også kaldes en skovl.

 Ja det ved jeg.. men det viste vor dengang nye friske unge mand ikke - så efter noget tid kom han lidt slukøret tilbage.. han var blevet lidt i tvivl om hvordan han fik startet sådan en kran her   https://www.youtube.com/watch?v=96o0PtyrL7o

Jeg arbejdede på kongeskibet, og i spisesalen hang en meget flot loftventilator med messing beslag og flotte vinger af ædeltræ.
Vi sad og snakkede om den, og jeg sagde: Den ser fantastisk ud, og så er den rustfri.
Min makker sagde: Det er skuda træ! Han hentede en stige og kravlede op og bankede på vingerne for at bevidne at det var træ.
Og som jeg sagde: Rustfri.... træ kan ikke ruste         

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Gammel mester til ung svend:

Unge mand. Det er mig ikke muligt at udtale mig om Deres intelligens.

-Men var Deres hjerne, lavet af et eksplosivt stof....

Er det hermed min påstand, at der ikke ville være kraft nok, til at skyde Deres ørevoks ud....

  

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også