Kørn Prikker :) Fedt pærler til suppen

Ja nu er der jo mange Faggrupper om råder her inde på LDS.
så kan vi lave en samling over åndssvag ting som nogle af os har send en Lærlinge/Eleven ud efter   

Gerne en i enten selv et blevet snydt til   
eller sendt en ud efter
Eller bare hørt om.
---------------------------------
1" Eksempler " Nok den mest kente"
Smeden
Der sendte Lærling ud efter en Spand fyldt med Kørn prikker.

2" Eksempler
Kokken "  
Der sendte køkkeneleven over til nabo restauranten. for at spørge om de måtte låne nogle, Fedt perler til suppen.    
---------------------------------
Alle faggrupper er velkommen.
og både de dårlige og de kendte. bare en Lærlinge/Eleve. er blevet sendt haha

Det kunne jo være man hørte en helt ny.


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mekanikerlærlingen, der blev sendt til reservedelslageret efter en forkromet mellemgasfordeler.
Elektrikerlærlingen, der blev sendt efter kabelstrækkeren fordi, som han kunne se, kablet var for kort i den ene ende.

fase
Den nye landbrugselev der blev sendt over på nabogården for at låne møddingskraberen. Var skraberen ikke klar, blev eleven inviteret på kaffe mens karlene på gården gjorde skraberen klar. Det var en kraftig sæk der blev fyldt med nogle spande småsten. Sækken kunne så bruges til at skrabe urenheder sammen på møddingspladsen.

Søren O
Jeg var tillidsmand i en entrepenørvirksomhed hvor vi havde mange lærlinge.
En af dem var meget usikker på sig selv, hvilket en af medarbejderen desvære udnyttede på en dårlig måde ved at skælde og smælde på den unge mand, ofte uden grund. Men det var synd for den unge mand.
Jeg havde flere gange antydet overfor medarbejderen at elefanter ikke skal bo i glashuse, hvilket ikke hjalp ret meget.
En dag brød lærlingen sammen efter endnu en uretfærdig omgang, og så fik jeg nok.
Til fyraften fyldte jeg beton i medarbejderens gummistøvler......
Næste morgen bliver jeg kaldt op på det ankeldybe gulvtæppe til chefen, der ville høre hvad og hvem der kunne finde på sådan en frækhed.
Jeg fortalte at jeg var banditten himself -og at det bare var starten, hvis der ikke blev ændret attitude overfor den pågældende lærling. -
Jeg fik så, i klare vendinger, ordre på at det var sidste gang jeg støbte beton i den pågældeende medarbejders støvler. -Hvilket jeg lovede.
-Dagen efter fik lærlingen igen et fur.
"Nogen" kom så til at lime medarbejderens støvler fast til gulvet....


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Jeg er tidligere “kontormand”, og har selv fået en “telefonbesked” om at ringe til Hr. Hjort.

Da jeg ringede op, blev der svaret: Zoologisk have!

Træd ikke på mine ledninger :o)
Den nye smedelærling blev udstyret med en oliekande og en stor rørtang , han skulle bare lige skrue hornet af en ambolt ...................eller blive sendt ind på kontoret til pigerne for at hente nøglen til svangerskabet ................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
For mig og se, har jeg aldrig set det sjove i og skal ydmyge folk på den måde, for st man selv kan have det sjovt på andres bekostning, er nærmere og udnytte de “stakkels” lærlinge - men min holdning, de mere beror på at dem der gør grin med folk på den måde, er fordi de Ingen selvværd har selv 😉
Ps: er selv uddannet smed..

Jeg har bevidnet en butikselev,  der blev sendt rundt mellem adskillige tøjforretninger, i et indkøbscenter, efter rullen med skotskternet sytråd..

Jeg er overbevist om, den slsgs kan gøres på både nedladende og ubehagelige måder, men heldigvis også mere afdæmpet, og i bedste fald, hvor det er skæg for alle parter🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

De kan også den anden vej :
Vi har 2 friske lærlinge på min nuværende virksomhed. En dag står den ene af dem og kikker bestemt på mig.
Lidt irriteret spørger jeg ham : Skal du have fri eller forskud ?   Svaret kom smilende : Ja tak mester, og en rulle tørrepapir til toilettet....
-Han fik papiret -og en fridag....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Der findes ufatteligt mange af den slags "lærlinge-prøver"
Snedkeren skulle hente en "pålæggerhøvl".
Smeden skulle hente "forkromet øjemål"
Modisten hente "tenet hattelak"
Skrædderen hente "færdigsyede knaphuller"  
Maleren hente "skakbræts farve"
Og de sendes til bageren efter " moderkage" og Kejsersnit"
Som spejder har jeg hentet en "røgvender".

Men lærlinge kan også være smarte: Jeg arbejdede med nogle murere der havde fået en helt ny lærling.
Første dag fik han 100,- kr af en af svendene med ordre om at købe 2 øl og "noget" til ham selv.
Lærlingen kom tilbage med de 2 øl og en LP plade til ham selv   

Det var så sidste gang han blev sendt i byen efter øl....

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg fik så, i klare vendinger, ordre på at det var sidste gang jeg støbte beton i den pågældende medarbejders støvler. -Hvilket jeg lovede.
-Dagen efter fik lærlingen igen et fur.
"Nogen" kom så til at lime medarbejderens støvler fast til gulvet....

Den medarbejder skulle selvfølgelig have en ordentlig reprimande af chefen. Det ligner ingenting, at lade lærlingen undgælde for svendens mindreværdskompleks. Det er i allerhøjeste grad et ledelsesproblem. Stakkels lærling. Den svend og chef må have været mere end almindelig dum, når der ikke blev sat grænser for løjerne. Jeg er ikke færdig med at grine over, at der ikke kom beton i støvlerne, men at de blev limet fast til gulvet. Chefens ønske blev opfyldt.

Men lærlinge kan også være smarte: Jeg arbejdede med nogle murere der havde fået en helt ny lærling.
Første dag fik han 100,- kr af en af svendene med ordre om at købe 2 øl og "noget" til ham selv.

Lærlingen kom tilbage med de 2 øl og en LP plade til ham selv

Det var så sidste gang han blev sendt i byen efter øl....

Det var dagens griner og svenden blev klogere.


fase
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også